ترامپ اسناد دولتی را نابود کرد

 رئیس جمهور آمریکا در طول دوره ریاست جمهوری خود بار‌ها اسناد دولتی را نابود کرده است.

 بر این اساس، ترامپ عادت دارد اسناد را پاره کند و سپس آن‌ها را فقط به سطل آشغال بیندازد که بعید به نظر می‌رسد بدون غرض این کار را انجام داده باشد. بنابراین، کارمندان کاخ سفید که با اسناد کار می‌کردند مجبور می‌شدند ساعت‌ها اسناد پاره شده را بهم بچسبانند. اکنون این نگرانی فزاینده وجود دارد که حفظ ناقص مدارک و سوابق در کاخ سفید در تاریخ ریاست جمهوری ترامپ حفره‌ای به وجود خواهد آورد.

سلیمان لارتی، تحلیلگر سابق بایگانی کاخ سفید، استدلال می‌کند که بار‌ها از ترامپ خواسته شد که اینگونه با اسناد مهم برخورد نکند، اما وی نمی‌خواست گوش دهد. علاوه بر این گفته می‌شود که ترامپ نوار‌های مترجمی را که در جلسه سال ۲۰۱۷ وی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شرکت کرده بود، برداشته و ضبط کرده است.

با این حال، رفتار این چنینی ترامپ با اسناد، برای او پس از پایان ریاست جمهوری آمریکا دردسر ایجاد نمی‌کند و این به رغم این واقعیتی است که در قانون آمریکا آمده است که رئیس جمهور نمی‌تواند اسناد را بدون مشورت با بایگانی از بین ببرد و همچنین، نمی‌تواند به کنگره اطلاع ندهند. اما همان قانون می‌گوید که رئیس جمهور آمریکا می‌تواند از توصیه‌های بایگانی ملی پیروی نکند.