تنبیهی عجیب برای خارجی‌های بدون ماسک در بالی اندونزی

 از آنجا که اندونزی با بحران شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، مقامات جزیره بالی نیز استفاده از ماسک را اجباری کرده اند.

به همین دلیل، تنبیهی عجیب و جالب در کمین خارجی‌هایی است که در این جزیره بدون ماسک در انظار عمومی ظاهر می‌شوند: شنای سوئدی (پوش‌آپ).

فیلم‌های مرتبط با خارجی‌هایی که در هوای گرم و استوایی جزیره بالی به انجام شنای سوئدی وادار می‌شوند حالا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. مقامات امنیتی نیز در حالی که ماسک به صورت دارند، بر اجرای صحیح و دقیق این تنبیه نظارت می‌کنند.

به گفته مقامات جزیره بالی، در روزهای اخیر ده‌ها نفر در این منطقه بدون ماسک دیده شده اند. بیش از هفتاد نفر از آنها برای فرار از شنای سوئدی ناچار به پرداخت جریمه‌ای معادل 7 دلار شدند. اما حدود سی نفر نیز با اعلام اینکه این مبلغ را به همراه ندارند، مجبور شدند شنای سوئدی انجام دهند.

جالب اینجاست که حتی استفاده نادرست و سهل‌انگارانه از ماسک نیز در جزیره بالی جریمه به همراه دارد. افرادی که ماسک نزده باشند باید 50 شنای سوئدی انجام دهند اما افرادی که ماسک به شکل درست و صحیح بر روی صورتشان قرار نگیرد، تنها به انجام 15 پوش‌آپ وادار می‌شوند.

این جریمه شامل حال تعدادی از ساکنان بومی جزیره بالی نیز شده است. مقامات بالی تهدید کرده اند خارجی‌هایی که از قوانین مرتبط با کرونا تخطی کنند از کشور اخراج می‌شوند. اما تا کنون این تنبیه برای کسی اعمال نشده است.

ورود به این جزیره به دلیل شیوع گسترده کرونا برای گردشگران خارجی غیرساکن در اندونزی ممنوع است. اما افراد خارجی زیادی مدت‌هاست در بالی زندگی می‌کنند. خارجی‌های ساکن اندونزی نیز می‌توانند به بالی سفر کنند.