عفو چند رپر مجرم توسط ترامپ!+ عکس

« دونالد ترامپ » رئیس جمهور رو به پایان آمریکا در واپسین ساعت قبل از ترک کاخ سفید، چند تن از خواننده های مجرم موسیقی آمریکا را عفو کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ساعات آخر تصدی بر کاخ سفید چند نفر از اهالی موسیقی شامل «دزایری پرز» مدیرعامل شرکت موسیقی «راک نِیشن»، و رپرها «لیل واین» و «کوداک بلک» را با جرائم حمل مواد مخدر و سلاح گرم با خشاب پر در اماکن عمومی و هواپیما مورد عفو قرار داد.

در بیانیه رسمی کاخ سفید که اواخر سه شنبه شب منتشر شد، «دزایری پرز»، «دواین مایکل کارتر جونیور» و «بیل کاپری» همه در فهرست عفو بودند.

در مجموع ، ترامپ ۷۳ مورد عفو صادر کرد و مجازات ۷۰ نفر دیگر را تخفیف داد، از جمله مشاور سابق خود «استیو بَنِن»، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری خواهان، «الیوت برودی»، «کوامه کیلپاتریک» شهردار سابق دیترویت و «کن کورسون»، سردبیر سابق «نیویورک آبزرور».

«دزایری پرز» در سال ۱۹۹۴ به جرم داشتن مواد مخدر و در سال ۱۹۹۸ به جرم سرقت بزرگ و داشتن اسلحه گرم دستگیر شد.

وی در سال ۲۰۱۹، به عنوان مدیرعامل Roc Nation، شرکت سرگرمی تاسیس شده توسط رپر مشهور «Jay-Z»(جِی زی) منصوب شد.

پرز در یک توطئه برای توزیع مواد مخدر دست داشته است. ”در بیانیه کاخ سفید آمده است، احتمالاً به بازداشت وی به قصد توزیع ۳۶ کیلو کوکائین اشاره شده است.

از زمان محکومیت، خانم پرز مسئولیت کامل اقدامات خود را پذیرفته است.

در میان بحث در مورد قیمت هایی که ترامپ برای بخشش می گرفت، نوعی معامله بین او و «لیل واین»، که به اتهام حمل اسلحه با ۱۰ سال حبس مواجه بود، محتمل است.

واین در ماه دسامبر در دادگاه منطقه ای فدرال به جرم داشتن غیرقانونی یک قبضه اسلحه با روکش طلا، هنگام سفر به فلوریدا با هواپیما در سال ۲۰۱۹، گناهکار شناخته شد. وی می توانست تا ۱۰ سال در زندان باشد، تصمیمی که در حین صدور حکم اعلام می شود. این خواننده رپ پس از محکومیت به جرم داشتن اسلحه، هشت ماه در زندان نیویورک به سر برد.

همچنین در فهرست ترامپ، نام خواننده رپ فلوریدا، «بلک» به چشم می خورد که در سال ۲۰۱۹ به اتهام حمل سلاح  در دادگاه فدرال به ۴۶ ماه زندان محکوم شد.

بلک (متولد دیوسون اکتاو) اعتراف کرد که هنگام خرید چند قبضه اسلحه گرم روی فرم های بررسی پیشینه و سابقه کیفری دروغ گفته است.

بعداً بنابر خبر نیویورک تایمز، دو سلاح توسط پلیس در صحنه های جنایت پیدا شد، از جمله اسلحه ای با اثر انگشت بلک و یک گلوله آماده شلیک  به یک رپر رقیب استفاده شده بود.

«لیل یکدی»، خواننده رپ و «لامار جکسون»، بازیکن خط حمله بالتیمور ریونز، علناً از ترامپ برای بخشش «بلک»، که در توییتی که اکنون حذف شده نوشت که اگر ترامپ وی را آزاد کند، یک میلیون دلار به امور خیریه کمک خواهد کرد.