جلیقه ضد گلوله بر تن برخی از حاضران مراسم تحلیف بایدن

 خبرنگار وبگاه آمریکایی «پولیتیکو» در حوزه اخبار کنگره خبر داده که تعدادی از قانونگذاران مجلس نمایندگان این کشور در مراسم تحلیف  جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور جدید، جلیقه محافظتی بر تن کردند.

در حالی که تدابیر شدید امنیتی و استقرار ۲۵۰۰۰ نظامی گارد ملی در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور این کشور همچنان خبرساز است، خبرها حاکی از آن است که تعدادی از شرکت‌کنندگان در این مراسم از بیم ترور شدن، جلیقه ضد گلوله پوشیدند.

«سارا فریس» خبرنگار حوزه کنگره آمریکا در وبگاه «پولیتیکو» در پیام توییتری نوشت: «آن کوستر (عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا) به من گفت که او و برخی دیگر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان در مراسم تحلیف، زیر جاکت‌شان جلیقه محافظتی (1د گلوله) پوشیدند».

شبکه «راشا تودی» در این باره گزارشی منتشر کرد و نوشت: «وقتی که حضور ۲۵۰۰۰ نظامی کافی نیست: دموکرات‌ها در مراسم تحلیف بایدن "جلیقه محافظتی" پوشیدند».

در گزارش این رسانه آمده است: «گزارش‌ها حاکی از این است که حضور سنگین نیروهای پلیس و ۲۵۰۰۰ نظامی گارد ملی برای برخی از دموکرات‌ها رضایتبخش نبود و آنها  جلیقه بر تن کردند».

علاوه بر خبرنگار پولیتیکو، شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» خبر داد که برخی از دموکرات‌های حاضر در مراسم تحلیف بایدن، از «یک لایه اضافه‌تر» حفاظتی استفاده کردند اما دقیقا اشاره نکردند که این لایه حفاظتی چه بوده است.