افشای دیدار وزیر خارجه صهیونیست‌ها‌ با همتای قطری

یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر امور خارجه قطر و «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس بار‌ها مکالماتی با محوریت تنشِ میان تل‌آویو و غزه داشته‌اند.

این شبکه به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود گفت این مکالمات مربوط به زمانی است که روابط میان تل‌آویو و غزه به تازگی متشنج شده بود و آن‌ها چندباری با یکدیگر گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته این منبع آخرین مکالمه میان این دو یک ماه پیش بوده و در آن به موضوعاتی از قبیل تنش با نوار غزه پرداخته شده است. در همین گفت‌وگو قطر موافقت خود را با پرداخت ۳۰ میلیون دلار ماهانه به نوار غزه اعلام کرده است.

این شبکه صهیونیستی همچنین گفت تاکنون قطر به شکل علنی درباره روابط خود با رژیم اشغالگر صحبتی نداشته، اما صهیونیست‌ها از مکالماتی برای توسعه روابط خود با این کشور بهره می‌برند.

وزارت امورخارجه قطر تاکنون هیچ پاسخی به سوالات نداده و واکنشی به این خبر نداشته است.

تاکنون رسانه‌های مختلفی از روابط میان قطر با صهیونیست‌ها گزارش داده‌اند و به تازگی نیز این کشور میزبان برخی مقامات اشغالگر از جمله «یوسی کوهن» رئیس موساد، و دیگر مقامات بلندپایه جنگی این رژیم بوده است.

ماه گذشته «محمد بن‌عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر اعلام کرد مسأله عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها تصمیمی حاکمیتی متعلق به هر کشور بوده و موضع دولت قطر در برابر این مسأله روشن و آشکار است.

او درباره انتظار قطر در عادی‌سازی روابط نیز گفت: «ما منتظر ایفای نقش خود در عادی سازی در صورتی هستیم که اسرائیل به طرح صلح عربی در زمینه پایان بخشیدن به اشغالگری و برپایی دولتی فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و نیز بازگرداندن پناهندگان پای‌بند باشد. دولت قطر (در چنین صورتی) به‌سوی این مسأله خواهد رفت؛ اما اکنون انگیزه‌ای برای این کار نمی‌بینیم.»