تهدید اردوغان به حمله ناگهانی به سنجار عراق

« رجب طیب اردوغان » رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) مقر شبه‌نظامیان گروهک «حزب کارگران کردستان» ( پ. ک. ک ) در عراق را به حمله ناگهانی شبانه تهدید کرد.

اردوغان در گفت‌وگوی کوتاه با رسانه‌ها بعد از نماز جمعه گفت: ترکیه همواره آماده اجرای عملیات‌های مشترک با عراق علیه پ. ک. ک بوده، ولی ما نمی‌توانیم زمان چنین عملیات‌هایی را علنی اعلام کنیم.

او در پاسخ به سوالی درباره مقر شبه‌نظامیان پ. ک. ک در شهر سنجار واقع در استان نینوای عراق نیز گفت: من همیشه وعده داده‌ام، ممکن است یک شب ناگهانی حمله کنیم.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز در سفر خود به عراق و دیدار با رئیس و نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد که آنکارا به حملات و مبارزه خود علیه گروه تروریستی پ ک ک ادامه می‌دهد و هدف ترکیه، نابودی تروریست‌ها و داشتن یک زندگی ایمن با همسایگان است.

ترکیه که در حال حاضر بیش از ۲۲ پایگاه در خاک عراق دارد که در مرز‌های دهوک و اربیل و حتی در مرز‌های شهر موصل قرار دارند و هرچند استفاده از تجهیزات نظامی و تانک‌ها و پهپاد‌ها و جنگنده‌ها در داخل خاک عراق و بر فراز آسمان این کشور نقض حاکمیت کشور عراق است، اما این کشور که از نظر او پ. ک. ک گروه تروریستی شناخته می‌شود، به بهانه هدف قرار دادن این گروه قوانین و حاکمیت عراق را نقض می‌کند.

ترکیه در سال میلادی گذشته دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر» را در شمال عراق، با هدف نابودی عناصر پ‌ک‌ک آغاز کرد که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه شد، اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.