شرایط کرونایی پرتغال به شدت رو به وخامت است

 شرایط کرونا یی در کشور پرتغال بسیار متشنج شده است. با توجه به شمار بالای مبتلایان در برابر برخی بیمارستان‌ها صف‌های طولانی آمبولانس‌های حامل بیماران کرونایی که منتظر پذیرش هستند دیده می‌شود. به صورت میانگین حدود 90 درصد تخت های مراقبت های ویژه در بیمارستان ها پر شده‌اند.

پرتغال با حدود 10.3 میلیون نفر جمعیت اخیرا حدود 14 هزار مبتلای جدید روزانه را به ثبت رسانده که رکورد تازه‌ای از زمان شیوع بحران کرونا در این کشور است.

 علاوه بر این بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در پرتغال بیشترین تعداد مبتلای جدید در هر 100 هزار نفر در هفت روز و بیشترین میزان مرگ و میر جدید ثبت شده است. دولت پرتغال شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشورش را علت به وجود آمدن این شرایط عنوان کرده است.

 از صبح 21 ژانویه به دلیل شیوع گسترده کرونا همه مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها در این کشور تعطیل شده‌اند. به گفته نخست وزیر پرتغال این محدودیت ها به مدت دو هفته در این کشور برقرار خواهد بود. وی شیوع گسترده ویروس انگلیسی را از دلایل تصمیمات دولت اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی پرتغال حدود 13 درصد از موارد ابتلا به کرونای جدید در این کشور به ویروس انگلیسی آلوده شده‌اند.

 نخست وزیر پرتغال آمارهای کرونایی در کشورش را بسیار دراماتیک عنوان کرده است. این کشور روز چهارشنبه با حدود 14700 مورد ابتلای جدید در 24 ساعت رکورد جدیدی در مبتلایان روزانه از زمان شیوع بحران کرونا را ثبت کرد. 219 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری در این روز فوت کردند که از زمان شیوع بحران کرونا در این کشور بی سابقه بود.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در پرتغال 609136 نفر به کرونا مبتلا شده و 9920 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.