به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از سايت شبكه خبري الجزيره نوشت: حزب جبهه ملي آزادي بخش حاكم در اين كشور با بدست آوردن ۲۲۰ كرسي از مجموع ۴۶۲ كرسي پارلمان پيروز انتخابات مجلس قانون گذاري اين كشور اعلام شد.

بنا به گفته دحو ولد قابلیة، وزیر کشور الجزایر حزب حاکم توانسته ۶۸ درصداز کرسی‌های پارلمان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که هفت حزب اسلام‌گرای این کشور در مجموع تنها ۵۹ کرسی پارلمان را به خود اختصاص دادند.

براساس آمار رسمی اعلام شده در الجزایر، جبهه الجزایر سبز که متشکل از ائتلاف چند حزب اسلام‌گراست، ۴۸ کرسی و جبهه عدالت و توسعه که از دیگر احزاب اسلام‌گرا شمرده می‌شود، تنها هفت کرسی پارلمان را به خود اختصاص داد.

در این انتخابات حزب اسلامی جبهه التغییر توانست چهار کرسی پارلمان را از آن خود کند.

حزب آزادی و عدالت و جبهه الجزایر جدید که دو حزب اسلام‌گرای دیگر الجزایر هستند نتوانستند به هیچ یک از کرسی‌های پارلمان دست یابند.

وزیر کشور الجزایر در خصوص پیروزی حزب حاکم در این کشور گفت: مردم الجزایر حزب جبهه ملی آزادی بخش الجزایر را انتخاب کردند چرا که آنها با این حزب آشنایی دارند و این حزب در زمانی که منطقه را آشوب فرا گرفته بود همانند پناهگاه امنی برای شهروندان الجزایری بود.

وی در کنفرانس مطبوعاتی عنوان داشت: این انتخابات باعثتقویت بنیان‌های اسلام و ثبات امنیتی در الجزایر شد اما اینکه مردم احزابی را که با آنها آشنایی دارند انتخاب کنند مساله‌ای است که همگان انتظار آن را دارند.

از سوی دیگر رئیس هیات ناظران اتحادیه اروپا که ناظر بر برگزاری انتخابات الجزایر بودند اعلام کرد که انتخابات الجزایر رضایت بخش بوده و شهروندان الجزایری در کل می‌توانند با انتخابات به حقوق خود دست یابند.

این در حالی است که احزاب اسلام‌گرای الجزایر با رد نتایج انتخابات اعلام کردند که این انتخابات در واقع عقب نشینی‌ از اصلاحات دموکراتیک در الجزایر بود.

ائتلاف اسلامی الجزایراعلام کرد: بهار الجزایر با این انتخابات به تاخیر افتاد. ابو حمزه سلطانی، رئیس حزب " مجتمع السلم " مهمترین حزب جبهه الجزایر سبز در این خصوص گفت: ما هنوز در سال اول راه خود به سوی دموکراسی هستیم اما دموکراسی در الجزایر پس روی داشته است.

وی در سخنانی عنوان داشت: اکثریت جدیدی که پارلمان را به دست گرفته هیچ گاه امنیت و دموکراسی در کشور را تضمین نمی‌کند و این مساله که در ۳۱ ایالت از ۴۸ ایالت الجزایر احزاب اسلامی هیچ کرسی را به دست نیاوردند، بسیار شک برانگیز است.

جبهه الجزاير سبز نيز با صدور بيانيهاي با محكوم كردن نتايج انتخابات اعلام كرد كه با نتايج واقعي انتخابات در الجزاير به شكل گستردهاي بازي شده است و نتايج انتخابات غير منطقي است.