تلاش نتانیاهو برای تقویت جایگاه انتخاباتی خویش

 بنیامین نتانیاهو تمام تلاش خود را به کار بسته است تا به هر شکل ممکن پای پادشاه مغرب را به تل آویو باز کند.

این روزنامه عبری زبان به نقل از منابع آگاه  در کنست(پارلمان) اسرائیل خبر داد بنیامین نتانیاهو و تیم مشاوران امنیتی دفترش تکاپوی شدید خود را آغاز کرده و تماس های مستمری را با دربار سلطنتی مغرب در حال انجام دارند.

به نوشته احارانوت دستیاران نتانیاهو در تلاش هستند تا هماهنگی های لازم را جهت سفر محمد ششم پادشاه مغرب به تل آویو انجام داده و نتانیاهو پافشاری خاصی برای انجام این سفر در هفته های آینده (پیش از انجام انتخابات کنست) انجام شود.

به گفته این منابع نتانیاهو به پادشاه مغرب به عنوان برگ برنده خود در انتخابات آتی می نگرد و معتقد است با توجه به جایگاهی که وی در میان یهودیان مغربی تبار مهاجر دارد می تواند آرای آنها را به سوی خود متمایل کند..

این منابع در عین حال تاکید کردند محمد ششم پادشاه مغرب سفر خود به تل آویو را مشروط به انجام سفر به رام الله و دیدار با محمود عباس کرده است ، گرچه دربار پادشاهی مغرب همچنان به طور قاطع زمانی را برای انجام این سفر اعلام نکرده و حتی از احتمال انجام آن بعد از انتخابات کنست سخن می گوید.

از سوی دیگر یسرائیل هیوم در گزارشی به شکل قابل توجهی سفر وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به سودان را منعکس کرد..

به نوشته این روزنامه نزدیک به نتانیاهو ایلی کوهن وزیر اطلاعات اسرائیل به سودان سفر و با مسئولین این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان محور اصلی نشست های کوهن با مسئولین اطلاعاتی و نظامی سودان بود در حالی که دیداری هم با عبدالفتاح البرهان رئیس دولت سودان و یاسین ابراهیم وزیر دفاع این کشور هم داشت.