به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم" نوشت: "اسماعیل هنیه" تاکید کرد که تحولی در گفتوگوهای جاری بین طرف مصری به عنوان ناظر توافقنامه تبادل اسرای موسوم به "وفاداری به آزادگان" و اسرائیلیها به منظور اجرای بندهای این توافقنامه حاصل شده است.

وی تصریح کرد که پیشرفت حاصل شده در تبادل اسرا ممکن است به تحول مهمی درباره خواسته‌های اسرای در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی منجر شود.

وی اشاره کرد که هفته گذشته هیئتی از حماس برای انجام گفت‌وگوها با طرف مصری درباره خواسته‌های اسرا و بررسی بندهای توافقنامه تبادل اسرا به قاهره رفته بود.

* ثبت نام ۲ اسیر فلسطینی در " گینس "

" ثائر حلاحله " و " بلال ذیاب " دو اسیر فلسطینی با گذشت ۷۴ روز از اعتصاب غذای خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی رکورد جهانی را شکسته و نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی " گینس " به ثبت رساندند.

پیش از این نام " بوبی ساندز " اسیر ایرلندی که در زندان‌های انگلیس به مدت ۶۴ روز دست به اعتصاب غذا زده و به مرگ وی منجر شد، در گینس ثبت شده بود.

حلاحله و ذیاب در وضعیت جسمانی بسیار خطرناکی قرار دارند اما همچنان به ادامه اعتصاب خود اصرار دارند.

*‌ خطر مرگ در کمین ۷ اسیر

یکی از وکلای اسرای فلسطینی به نقل از پزشک بیمارستان زندان " الرمله " واقع در نزدیکی تل آویو اظهار داشت که ۷ نفر از اسرای فلسطینی اعتصاب‌کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند.

" جواد بولص " وکیل فلسطینی مذکور تصریح کرد که پزشک زندان پنجشنبه شب گذشته به من اعلام کرد که سلامتی ۷ تن از اسرای اعتصاب غذا کننده که از مصرف مایعات نیز خودداری می‌کنند، در معرض خطر مرگ قرار گرفته است.

* رژیم صهیونیستی ۲ اسیر را از حبس انفرادی خارج کرد

" فؤاد الخفش " مدیر مرکز پژوهش‌های اسرا و حقوق بشر اعلام کرد که " محمود عیسی " سردار اسرا پس از ۱۳ سال از حبس انفرادی در زندان " ریمون " خارج شده و به زندان هداریم منتقل شد.

وی این امر را پیروزی بزرگ و جدیدی برای جنبش اسیر فلسطینی برشمرد که در نتیجه اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی از ۲۵ روز پیش حاصل شده است.

از سوی دیگر اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی دیروز به " ولید خالد "(۴۰ ساله) پس از گذشت یک سال از حبس انفرادی وی در زندان " هشارون " ابلاغ کرد که به زندان عوفر منتقل شود.

* همبستگی ۱۰ هزار فلسطینی با اسرا در کفرکنا

بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در مراسمی که به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی در شهرک کفرکنا در الجلیل برگزار شد، شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم تصاویر اسرا و پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و با سر دادن شعارهایی آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

"شحاحده خمایسی" از سازماندهندگان این مراسم گفت که برگزاری چنین مراسمهایی حداقل کاری است که برای اسرای قهرمان خود که در پشت میلههای زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر هستند و به خاطر کرامت خود دست به اعتصاب غذا زدهاند، انجام میدهیم.