حمایت ۴۰ درصدی از ترامپ برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴

 با وجود در جریان بودن استیضاح دونالد ترامپ در کنگره آمریکا نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ نشان می دهد ۴۰ درصد جمهوریخواهان و مستقل‌های محافظه‌کار می‌گویند که اگر دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه شرکت کند، به وی رای خواهند داد.

اگر مجلس سنا ترامپ را محکوم نکند و او دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری به میدان بیاید، نخستین رئیس‌جمهوری نخواهد بود که دست به چنین کاری می‌زند زیرا در سال ۱۸۹۲ «گراور کلیولند» همین کار را کرد و برای دومین بار به مقام ریاست‌جمهوری رسید.

سناتور لیندسی گراهام، هوادار دوآتشه ترامپ، نیز قبلاً ترامپ را تشویق کرده بود تا دوباره به میدان بیاید و جنبش تحت رهبری خود را زنده نگه دارد.

برایان لانزا، مشاور سابق ترامپ، نیز قبلاً گفته بود که به اعتقاد وی، رئیس‌جمهور از «جایگاه مطلوبی» برخوردار است و می‌تواند برای حضور در مسند قدرت برای یک دوره چهار ساله دیگر، باز هم به میدان بیاید. او گفته بود: اگر دونالد ترامپ با من مشورت کند -و البته گاهی با یکدیگر صحبت هم کنیم- به او خواهم گفت که عالیجناب! با آنکه شکست خورده‌ای، همین الان جایگاه مطلوبی داری تا چهار سال دیگر دوباره به میدان بیایی».