شیوه جدید داعش برای افزایش ناامنی‌ها در عراق+ تصاویر

با وجود استقرار نیروهای عراقی در مناطق مختلف استان دیاله و انجام چند عملیات برای پاکسازی مناطق آلوده، ناامنی ها بار دیگر به بخش مهم «جلولاء» و نقاط حومه بازگشته و این محور در دو هفته اخیر صحنه ناآرامی ها بوده است.

عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش که در روزهای گذشته تحرکات خود را در این بخش افزایش داده اند، حمله ناگهانی را در منطقه «الشهداء» انجام دادند که منجر به شهادت یک نیروی پلیس و ۳ تن از ساکنان منطقه شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های داعش اواخر هفته گذشته هم در تلاش بودند به حومه بخش «جلولاء» نفوذ کنند اما نیروهای عراقی متوجه تحرکات شدند و در واکنشی به موقع آنان را ناکام گذاشتند و از منطقه فراری دادند.

 بازگشت ناآرامی‌ها به استان دیاله/ آتش‌زدن دکل‌ها و ایستگاه‌های برق شیوه جدید تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی + نقشه میدانی و عکس

دامنه عملیات های عناصر مخفی داعش در بخش جلولاء به تخریب ایستگاه های برق هم رسیده و تروریست ها در جدید ترین حمله تلاش کردند ایستگاه برق منطقه «سید جابر» را به آتش بکشند که نیروهای امنیتی به موقع در این محور حاضر و با آنان درگیر شدند.

نیروهای پلیس در سال های گذشته در بخش «جلولاء» و مناطق حومه مستقر بودند و همین مسئله باعث شده بود عناصر مخفی داعش قدرت جولان را در این محور از دست دهند اما در یک ماه اخیر نیروهای پلیس به خارج از بخش انتقال داده شدند و این اقدام خلاء امنیتی را به وجود آورد و نتیجه اش افزایش حملات تروریست ها بوده است.

 

 بازگشت ناآرامی‌ها به استان دیاله/ آتش‌زدن دکل‌ها و ایستگاه‌های برق شیوه جدید تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی + نقشه میدانی و عکس

از شهرستان خانقین در شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، نیروهای تیپ ۲۸ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را آغاز و موفق شدند امنیت روستاهای «سید ابراهیم، القرامین و بابا محمود» را تامین کنند.

این منطقه راهبردی به دلیل نزدیک بودن به مرزهای ایران و همچنین اقلیم کردستان (از محور شمالی) و قرار گرفتن در مسیر جاده «مرز خسروی» به شهر بعقوبه (مرکز استان دیاله) و سپس بغداد (پایتخت عراق) از اهیمت زیادی برخودار است.

خبرها از بخش «العظیم» در شمال غرب استان دیاله حاکیست، عناصر مخفی داعش به حومه روستای «البومحمد» هجوم آوردند و دو دکل برق را در این محور به آتش کشیدند و خسارت های مالی برجای گذاشتند و نیروهای امنیتی برای تامین امنیت خطوط برق و شناسایی تروریست ها وارد منطقه شده اند.

 

 بازگشت ناآرامی‌ها به استان دیاله/ آتش‌زدن دکل‌ها و ایستگاه‌های برق شیوه جدید تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی + نقشه میدانی و عکس

هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش در ماه های گذشته بر میزان حملات برای ناامن کردن استان دیاله عراق افزوده اند و حالا با آتش زدن دکل ها و ایستگاه های برق قصد دارند اهالی را در فصل سرما با مشکل مواجه کنند.

تروریست های داعش که تمام توان خود را بر روی حملات مقطعی بزن در رو و افزایش خسارت های مالی و جانی نیروهای عراقی متمرکز کرده اند، سال گذشته نیز مزارع، زمین های کشاورزی و محصولات مردم را در استان دیاله به آتش می کشیدند.