ترکیب جدید تیم حقوقی ترامپ برای استیضاح در سنا

 دفتر رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه وکلای مدافع جدیدی را برای سرپرستی تیم حقوقی وی در جلسه پیش روی استیضاح در سنا معرفی کرد.

در بیانیه روز یکشنبه دفتر دونالد ترامپ آمده است: وکلای «بسیار محترم» دیوید شوئن و بروس ال کاستور که به تیم حقوقی خواهند پیوست، توافق نظر دارند که استیضاح دوم ترامپ خلاف قانون اساسی است.

شوئن در این باره گفته است: «افتخار من است که نماینده چهل و پنجمین رئیس جمهور و قانون اساسی ایالات متحده آمریکا باشم.»

کاستور نیز اعلام کرد: «قدرت قانون اساسی ما در شرف آزمایشی بی سابقه در تاریخ است مانند هرگز در تاریخ ما. سندی که برای اعصار نوشته شده است و بازهم و همانند همیشه بر حزب گرایی پیروز خواهد شد.»

کاستور از سوی تیم ترامپ به عنوان یک وکیل برجسته درپنسیلوانیا توصیف شده و از سال ۲۰۱۲ تاکنون در میان ۱۰۰ وکیل برتر دادگاهی در آمریکا شناخته شده است در سال ۲۰۰۷ نام وی در تالار مشاهیر پلیس پنسیلوانیا قرار گرفت. طبق گفته‌های دفتر ترامپ، شوئن یک وکیل دادگستری فصلی است که به عنوان مشاور ارشد در چندین پرونده مهم فعالیت کرده است و همچنین نماینده قربانیان تروریسم تحت قانون ضد تروریسم است.

در حالی که کمتر از ۵ روز به موعد استیضاح ترامپ در سنا باقی مانده است، رسانه‌های آمریکایی روز شنبه گزارش دادند که پنج نفر از وکلای تیم دفاع استیضاح دونالد ترامپ موکل خود را ترک کرده اند. طبق گزارش سی. ان. ان، جاش هوارد، وکیل کارولینای شمالی و همچنین جانی گاسر و گرگ هریس، همکاری با تیم حقوقی ترامپ را متوقف کردند.

حامیان ترامپ در جریان نشست اخیر سنا در تائید نتیجه انتخابات سوم نوامبر با یورش به ساختمان کنگره آمریکا، هم رسوایی ملی را برای این کشور رقم زدند و هم پرونده استیضاح ترامپ را بار دیگر روی میز دموکرات‌ها قرار دادند. رویدادی که به جای ابقا ترامپ در کاخ سفید، احتمالا دست او را برای همیشه از مقام ریاست‌جمهوری آمریکا کوتاه می‌کند.