داماد ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

 داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا به همراه معاون وی به دلیل آنچه تلاش برای صلح رژیم صهیونیستی خوانده شد، نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شدند.

آلن درشوویتز، وکیل نزدیک به دونالد ترامپ و استاد دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد جرد کوشنر و آوی برکوویتز را برای تلاش در روند علنی سازی خیانت کشور‌های عربی به آرمان فلسطین واجد شرایط دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرد. درشوویتز در نامه خود به کمیته نوبل به نام دیوید فریدمن، سفیر سابق آمریکا در اراضی اشغالی نیز برای تلاش‌های ادعایی درجهت صلح اشاره کرد.

این وکیل کهنه کار آمریکایی اوایل سال ۲۰۲۰ دفاع از پرونده استیضاح اول ترامپ را بر عهده داشت. او در ماه ژانویه در مصاحبه‌ای به نشریه وال استریت ژورنال گفت سنا باید استیضاح مجدد ترامپ برای حمله به کنگره را رد کند.

کوشنر و معاونش از چهره‌های اصلی مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و اعراب سازش کار بودند. دولت‌های عربی امارات، بحرین، سودان و مراکش به تازگی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در گروِ بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.