محاکمه ترامپ مغایر قانون اساسی آمریکا است

بروس کاستور و دیوید شوئن، وکلای جدید تیم حقوقی دونالد ترامپ ، در نامه‌ای به مجلس سنای این کشور اعلام کردند استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا با توجه به اتمام دوره ریاست‌جمهوری او مغایر قانون اساسی ایالات متحده و قابل بحث است.

در نامه چهارده صفحه‌ای وکلای جدید ترامپ آمده است تلاش برای منع شرکت کردن دوباره ترامپ در انتخابات بعدی ریاست‌جمهور از طریق متمم چهاردهم قانون اساسی، مشروط به برکنار شدن او و با توجه به اتمام دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، چنین تلاشی نامربوط است.

پس از حمله به کنگره در اوایل سال میلادی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار افزایش اقدامات برای تضمین امنیت نمایندگان شد.

وکلای ترامپ همچنین مدعی شدند اظهارات او در سخنرانی روز ششم ژانویه که هوادارانش را تحریک به حمله به کنگره کرد، تحت متمم اول قانون اساسی و آزادی بیان صورت گرفته است.

وکلای ترامپ گفتند دموکرات‌ها چند اتهام را در یک لایحه استیضاح گنجانده‌اند و ترامپ باید فرصت کافی برای پاسخ دادن به آن‌ها را داشته باشد.

پیش از این اما رسانه‌های آمریکایی روز شنبه گزارش دادند که ۵ نفر از وکلای تیم دفاع استیضاح دونالد ترامپ موکل خود را ترک کرده اند. طبق گزارش سی‌ان‌ان، جاش هوارد، وکیل کارولینای شمالی و همچنین جانی گاسر و گرگ هریس، همکاری با تیم حقوقی ترامپ را متوقف کردند. هنوز حق الزحمه پیش پرداخت به وکلا پرداخت نشده بود.