وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی حزب‌الله

 «یواف لیمور» کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی از سکوت این رژیم پیرامون توانمندی نظامی حزب الله انتقاد کرد.

لیمور با انتشار گزارشی در روزنامه عبری «اسرائیل هیوم»، تأکید کرد: «شلیک به سمت یک پهپاد اسرائیلی در روز چهارشنبه [هفته جاری] باعث مشکل شده است... پاسخ ندادن [به حزب الله ] باعث از بین رفتن بازدارندگی می‌شود».

وی با اشاره به عدم تمایل صهیونیست‌ها به متشنج کردن مرزهای مشترک اراضی اشغالی فلسطین با لبنان، تصریح کرد: «پاسخ در حال حاضر، می‌تواند باعث تنش شود. این، یک خطر است که باید اسرائیل آن را مد نظر قرار دهد... حتی به قیمت چند روز جنگ در شمال».

پایگاه خبری «عربی-۲۱» ضمن ترجمه این گزارش، به نقل از لیمور نوشت، این برای نخستین بار نیست که حزب الله تلاش می‌کند پهپادهای اسرائیلی حاضر در حریم هوایی لبنان را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: «در گذشته، [حزب الله] بنا به دلیل مشخص این کار را انجام می‌داد، ولی این بار به خاطر عمل به وعده [سید حسن] نصر الله مبنی بر هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی فعال در [آسمان] لبنان است».

این کارشناس اسرائیلی این سؤال را مطرح کرد که چرا نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پاسخ این حمله حزب الله را نداده است؟

لیمور این روند را «خطرناک» توصیف و تأکید کرد، این وضعیت باعث از بین رفتن بازدارندگی تل‌آویو خواهد شد و تل‌آویو «باید پاسخ بسیار سخت‌تری بدهد که می‌تواند ضرورتا باعث تنش گسترده شود».

وی در پایان نوشت: «شلیک موشک به سمت پهپاد بدین معناست که حزب الله، اسرائیل را آزار می‌دهد و به این ترتیب، پایگاههای جدیدی در منطقه احداث می‌کند. ارتش اسرائیل هم باید پیام خود را به آن (حزب الله) انتقال دهد».