نگرانی بایدن از دسترسی ترامپ به گزارش های اطلاعاتی

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: من معتقدم که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نباید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد آن هم به خاطر رفتار دم دمی مزاجش و این نگرانی که ممکن است اطلاعات محرمانه را به اشتراک بگذارد.

بر اساس این گزارش بایدن در پاسخ به این سئوال که "آیا ترامپ باید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد؟" گفت: این طور فکر نمی کنم.

 رئیس جمهور آمریکا افزود: دیدگاه من در این خصوص که ترامپ نباید گزارش های اطلاعاتی را دریافت کند، هیچ ارتباطی با یورش طرفدارانش به ساختمان کنگره ندارد. به دلیل رفتارهای دم دمی مزاجش، او نباید به گزارش های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

این در حالی است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید پیش از این در یک کنفرانس خبری گفت: کاخ سفید در حال بررسی این موضوع است که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده اجازه دسترسی به گزارش های اطلاعاتی را داشته باشد یا نه.

گزارش وی افزود: تیم امنیت ملی جو بایدن در حال بررسی این مساله است. این چیزی است که هم اکنون مورد بازنگری قرار گرفته است.

روسای جمهور قبلی آمریکا معمولا پس از ترک قدرت به گزارش های اطلاعاتی دسترسی دارند ولی با این حال دموکرات ها و حتی برخی از مقام های جمهوریخواه دولت ترامپ، نسبت به غیرقابل اعتماد بودن ترامپ هشدار داده اند و بر این باورند که او ممکن است بخواهد از اطلاعات محرمانه سوء استفاده کند.

"سو گوردون" معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا در دولت ترامپ خواستار قطع دسترسی رئیس جمهور پیشین آمریکا به گزارش های اطلاعاتی شده است.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از ترک قدرت توسط ترامپ تلاش هایی را برای قطع دسترسی وی به گزارش های اطلاعاتی آغاز کرده بود.