جهاد اسلامی به طور جدی برای موفقیت گفتگوهای قاهره تلاش می‌کند

خالد البطش عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی خاطر نشان کرد این جنبش به قاهره می‌رود و تمام تلاش خود را برای موفقیت گفتگوها به کار خواهد گرفت.

البطش گفت این جنبش با هدف پایان دادن به رنج مردم غزه و کرانه باختری و پایان شکاف و دودستگی و تحقق آشتی در گفتگوهای قاهره شرکت می‌کند.

وی افزود ما به تحقق شراکت ملی و توافق درباره برنامه سیاسی به عنوان مرجعیت فراگیر ملی از طریق توافق همه گروهها و بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) پایبند هستیم.

امروز هیئتهای گروههای مختلف فلسطینی راهی قاهره پایتخت مصر شده اند تا در نشست گفتگوهای ملی شرکت کنند، نشستی که فردا دوشنبه برگزار خواهد شد و چهارده گروه فلسطینی از سوی مصر برای شرکت در این گفتگوها دعوت شده اند.

رهبران گروههای فلسطینی به مدت چند روز در گفتگوهای فراگیر ملی به بررسی مسائل متعددی خواهند پرداخت که مسئله انتخابات مجلس قانونگذاری و  تدابیر قانونی و فنی برای روند انتخابات از مهمترین این مسائل است.

پانزدهم ژانویه گذشته بود که ابومازن طی فرمانی زمان برگزاری انتخابات فلسطین شامل مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی را اعلام کرد که بر این اساس، انتخابات مجلس قانونگذاری روز بیست و دوم می 2021، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، 31جولای 2021 و شورای ملی هم 31 آگوست برگزار خواهد شد.