تبعیض نژادی در توزیع واکسن کرونا در آمریکا

 در همه گیر کرونا در آمریکا سفیدپوستان این کشور به علت نابرابری‌های نژادی و اقتصادی که علیه رنگین پوستان وجود دارد کمتر از رنگین پوستان بیمار می‌شوند و به تبع آن تعداد فوتی‌های سفید پوستان نیز کمتر است. این ماجرا از اولین روز شیوع بیماری کرونا در آمریکا رواج داشته است.

همچنین از زمان شروع واکسیناسیون عمومی در آمریکا، سفید پوستان بر سیاه پوستان برتری داشته اند و جامعه آفریقایی تباران با تبعیض مواجه شده است. برای مثال، در ایالت پنسیلوانیا ۱۱ درصد از جمعیت را آمریکایی‌های آفریقایی تبار تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تنها ۳ درصد جمعیت سیاه پوستان این ایالت واکسن کرونا دریافت کرده اند.

همچنین در ایالت لوئیزیانا که ۳۲ درصد جمعیت را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند تنها ۱۳ درصد افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند از آفریقایی تباران بوده اند.

آمریکا بدترین آمار شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا را در جهان دارد. تاکنون بیش از ۲۷ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ آلوده و از این میان، ۴۶۳ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

دولت جو بایدن وعده داده است برنامه ۱۰۰ روز نخست کاری خود را به مبارزه با همه گیری کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن اختصاص دهد.