واکنش نتانیاهو به اتهامات فساد مالی خود در دادگاه

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به واسطه فساد مالی دادگاهی شده است امروز دوشنبه در جریان جلسه دادگاه ضمن رد اتهامات، خود را بی گناه معرفی کرد.

او متهم به رشوه خواری، کلاه برداری و نقض اعتماد است.

آخرین جلسه دادرسی روز دوشنبه در دادگاه منطقه قدس اشغالی آغاز شد که انتظار می‌رود حضور رسمی شاهدان در این پرونده تعیین شود.

نتانیاهو گفته است پاسخ کتبی ارسال شده به نام خود را تأیید می‌کند.

در جلسه دادرسی، که به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا چندین بار به تعویق افتاد، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ رسمی خود را به اتهامات ارائه می‌دهد.

از یک سال پیش تاکنون دادگاه رژیم صهیونیستی نتانیاهو را متهم به فساد، تبانی، کلاهبرداری و ارتشا کرده است. نتانیاهو رئیس حزب راست گرای افراطی لیکود است. پس از وارد شدن اتهامات به وی، احزاب مخالف خواستار استعفای وی از سمتش شدند.

نتانیاهو اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که برای پرونده‌های فساد مالی پایش به دادگاه باز می‌شود. پرونده‌های فساد اقتصادی نخست وزیر رژیم صهیونیستی موسوم به پرونده‌های هزاره قرار بود اوایل ماه مه در دادگاه بررسی شود. او پیش از این درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته بود.

تنها در یکی از این پرونده‌های فساد اقتصادی موسوم به چهار هزار، نتانیاهو به اعطای تسهیلات مالی خارج از عرف به یک شرکت متهم شده است. به ازای این تسهیلات مالی قرار بوده تا سایت خبری منتسب به رئیس این شرکت تبلیغات مثبتی را برای نتانیاهو انجام دهد.

در صورت مجرم دانستن این سیاستمدار ۷۱ ساله ممکن است به جرم رشوه خواری تا ۱۰ سال زندان و به دلیل کلاهبرداری و نقض اعتماد تا سه سال زندان محکوم شود.