فرانسوی‌ها در قضیه واکسن کرونا به دولتشان اعتماد ندارند

 کمتر از نیمی از شهروندان فرانسوی معتقدند که دولت آن‌ها در مورد واکسیناسیون ویروس کرونا مسئول است، اما آن‌ها در خصوص واکسیناسیون به اتحادیه اروپا بیشتر از دولت خودشان اطمینان دارند.

نتایج نظرسنجی یورو ایجنسی نشان می‌دهد فقط ۴۵ درصد از شرکت کنندگان گفتند که برای واکسیناسیون به دولت فرانسه اعتماد دارند در حالی که ۵۲ درصد گفتند که در این مورد به اتحادیه اروپا اعتماد بیشتری دارند.

دولت فرانسه بخاطر سرعت آهسته برنامه‌های واکسیناسیون خود مورد انتقاد قرار گرفته است، این کشور در روند واکسیناسیون کرونا هنوز از اکثر کشور‌های اتحادیه اروپا عقب است.

در همین حال، ۶۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که به مقامات محلی بیشتر از دولت می‌توان اعتماد کرد. ۶۳ درصد به سازمان جهانی بهداشت و ۵۰ درصد به شرکت‌های داروسازی اعتماد دارند.

طبق این نظرسنجی فرانسوی‌ها حتی به جریان‌های اصلی سیاسی برای اجرای واکسیناسیون اعتماد چندانی ندارند و آن‌ها را متمایل به دولت قلمداد می‌کنند.

این نظرسنجی به صورت آنلاین و در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۸ ژانویه با شرکت ۱۰۱۷ تن انجام شده است.

روند واکسیناسیون کرونا در فرانسه از خانه‌های سالمندان و کارکنان بخش بهداشت و درمان آغاز شده است.

اخبار درباره شروع واکسیناسیون در اروپا در حالی است که کارشناسان درباره خرید بیش از حد و احتکار واکسن کرونا از سوی کشور‌های غربی هشدار می‌دهند و اعلام می‌کنند این اقدام خودخواهی سیاستمداران غربی را آشکار می‌کند و به همبستگی جهانی علیه این ویروس آسیب می‌زند.