ادعای جدید عربستان

رسانه‌های سعودی مدعی شدند ائتلاف متجاوز به یمن یک فروند موشک این کشور را در آسمان عربستان سعودی رهگیری و منهدم کرده است.

شبکه العربیه پنج‌شنبه‌شب به نقل از «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف مذکور گزارش داد که موشک شلیک شده از یمن به سمت «خمیس مشیط» از نوع بالستیک بوده و قبل از اصابت به هدف منهدم شده است.

این مقام سعودی مدعی شد که انصارالله یمن به دنبال هدف قرار دادن غیرنظامیان است. 

سخنگوی ائتلاف سعودی که با جنگ علیه یمن بیش از ۱۶ هزار نفر غیرنظامی را کشته است، مدعی شد که طراحان و مجریان این گونه حملات به عربستان را بر اساس قانون بین‌الملل و با قاطعیت تحت پیگرد قرار خواهد داد.

ادعای ریاض در حالی مطرح می‌شود که نیروهای مسلح یمن تا این لحظه به این ادعا واکنشی نشان نداده و مسئولیت این حمله ادعایی را برعهده نگرفته‌اند.

با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و به تبع آن فشار افکار عمومی و نهادهای حقوقی به این دولت برای پایان دادن به حمایت‌های این کشور در جنگ علیه یمن، مقامات سعودی با طرح حملات ادعایی به دنبال مظلوم‌نمایی هستند.

عربستان سعودی طی سال‌های گذشته برای توجیه اقدامات و حملات هوایی در یمن و همچنین با ایجاد سپر برای تجهیزات نظامی مانند آشیانه‌‌های جنگنده‌ها و اتاق جنگ، آن‌ها را در نزدیک فرودگاه‌‌های نظامی مستقر کرده است که فرودگاه‌های خمیس مشیط و ابها در جنوب غربی عربستان از جمله این فرودگاه‌هاست.

ارتش یمن، هرگونه عملیات موشکی و پهپادی به اهداف نظامی سعودی را حق مشروع خود می‌داند و تأکید کرده است که این عملیات زمانی متوقف خواهد شد که محاصره و جنگ شش ساله علیه یمن متوقف شود.