استفاده از هتل‌های قرنطینه در انگلیس

مسافرانی که از 33 کشور وارد انگلیس شوند باید 14 روز را در هتل‌ها ی قرنطینه سپری کنند. این تصمیم برای مقابله با شیوع گونه‌های جدید ویروس  کرونا  اتخاذ شده است.

بر این اساس، دولت انگلیس 4 هزار و 963 اتاق را در هتل‌های مختلف برای قرنطینه مسافران در نظر گرفته است و آنها باید پیش از ورود به انگلیس این اتاق‌ها را در قالب «طرح قرنطینه» رزرو کنند. همچنین 58 هزار اتاق در فهرست انتظار قرار داده شده است تا در صورت لزوم از آنها برای قرنطینه افراد استفاده شود.

کشورهایی نظیر برزیل و آفریقای جنوبی که گونه‌های جدید ویروس کرونا در آنها مشاهده شده است در فهرست سیاه دولت انگلیس دیده می‌شوند. همچنین مسافران سایر کشورها پس از ورود به انگلیس باید 10 روز در منزل قرنطینه شوند و 2 بار تست کرونا دهند. تخطی از این قوانین جدید، جرایم مالی سنگین و حداکثر 10 سال حبس را به همراه دارد.

انگلیس می‌کوشد با استفاده از این راهکار، مانع از گسترش موج سوم بیماری کووید-19 شود. وزرای کابینه انگلیس نگرانند شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا -- که کارایی واکسن‌ها در برابر آنها هنوز به طور قطع و یقین به اثبات نرسیده است -- تلاش‌های دولت را برای مهار کووید-19 خنثی کند.