بایدن روسیه را تحریم می‌کند

 همزمان با تشدید فشارهای غربی‌ها به مسکو به بهانه بازداشت و حبس «الکسی ناوالنی» مخالف غربگرای دولت روسیه ، رسانه آمریکایی از تدارک دولت جو بایدن برای اعمال تحریم خبر داد.

وبگاه آمریکایی «پالتیکو» گزارش داد که دولت جو بایدن در تدارک برای اعمال تنبیه و مجازات تحریمی علیه روسیه در پرونده بازداشت و زندانی کردن « الکسی ناوالنی » مخالف غربگرای روس است.

طبق این گزارش، دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشتر یک بسته تحریمی در ارتباط با ادعای مسموم کردن الکسی ناوالنی آماده کرده بود اما تیم امنیت ملی دولت بایدن خواهان پیشبردن مسیر خاص خود در ارتباط با پرونده ناوالنی است.

پالتیکو به نقل از «افراد مطلع» خبر داد، آمریکا در حال آماده شدن برای پاسخگویی به مسموم و سپس زندانی کردن الکسی ناوالنی است و احتمال می‌رود که طی هفته‌های آینده با هماهنگی با متحدان اروپایی دست به اعمال تحریم علیه روسیه بزند.

طبق گزارش این وبگاه، پاسخی که دولت بایدن در قبال پرونده ناوالنی علیه روسیه در شُرف تدارک است، با بسته تحریمی مدنظر دولت ترامپ متفاوت است.

تاکنون مقام‌های آمریکایی درباره میزان و نوع تحریم‌های مدنظر دولت بایدن علیه روسیه اظهارنظری نکرده‌اند.

پیش از این «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با پرونده ناوالنی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر اروپا ضد روسیه شده بود. وی پیش از حضور در نشست اتحادیه اروپا، از وزرای خارجه دیگر کشورهای عضو خواست تا به تدارک تحریم‌های بیشتر علیه روسیه چراغ سبز دهند.