اعتراف فائوچی به ناموفق بودن آمریکا در مقابله با کرونا

« آنتونی فائوچی » مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بعد از گذشت تعداد قربانیان کرونا ی این کشور از مرز ۵۰۰ هزار نفر در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» گفت آمریکا در مقایسه با تقریباً هر کشور دیگری در مقابله با کرونا ناموفق‌تر بوده است. 

وی گفت: معتقدم اگر به گذشته نگاه کنید، ما تقریباً از هر کشور دیگری بدتر عمل کرده‌ایم و (این در حالی است که) ما کشوری بسیار پیشرفته و ثروتمند هستیم.»

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، کارشناسان چند عامل را در ارتباط با وخیم‌تر شدن اوضاع کرونا در آمریکا دخیل می‌دانند که از جمله آن‌ها، عدم اطلاع‌رسانی شفاف از سوی رهبران این کشور، کاهش خیلی سریع محدودیت‌ها از سوی مقامات محلی و ایالتی، جشن‌های بزرگ در تعطیلات و مقاومت مداوم در زدن ماسک است.

فائوچی همچنین بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت مجادلات و شکاف‌های سیاسی طی یک سال گذشته بود که به فوت نیم میلیون نفر بر اثر همه‌گیری «کووید ۱۹» دامن زد.

وی در این باره توضیح داد، ویروس کرونا زمانی به ایالات متحده وارد شد که این کشور درگیر اختلافات سیاسی بود و حتی موضوع «ماسک زدن» هم به‌جای اینکه یک اقدام بهداشتی باشد، به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود.

به نوشته رویترز، در حالی که ایالات متحده حدود ۴ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اما ۲۰ درصد از تلفات جهانی ویروس کووید۱۹ در این کشور رخ داده است.

این اظهارات در حالی است که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا همچنان وخیم است. نتایج یک تحقیق جدید نیز نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به گونه‌ای از کرونا که برای اولین بار در انگلیس کشف شد هر ۱۰ روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.