اکتشاف یک میدان بزرگ نفتی و گازی در چین

شرکت ملی نفت فراساحل چین اعلام کرد که به تازگی یک میدان بزرگ نفتی و گازی با میزان 100 میلیون تن نفت و گاز اثبات شده در دریای جنوبی این کشور کشف کرده است.

این شرکت می‌گوید: میدان جدید یافت شده بوژونگ با توجه به مطالعات انجام شده این میدان یکی از بزرگ‌ترین میادین نفتی و گازی چین است.

میدان بوژونگ در 140 کیلومتری ساحل استان تیان جینگ قرار داشته و در متوسط 23 متری  عمق دریا قرار دارد. برای استخراج نفت از این میدان 5223 متر چاه حفاری شده است. این چاه برای تولید روزانه حدود 2 هزار بشکه نفت مورد آزمایش قرار گرفته است. 

شرکت ملی نفت فراساحل چین گفته که انتظار می‌رود روزانه معادل 300 تن نفت و 150 هزار مترمکعب گاز از این میدان برداشت شود. به احتمال زیاد برداشت نفت و گاز از این میدان از سال 2023 آغاز شده و حداکثر ظرفیت تولید آن به 1.2 میلیون تن نفت در سال برسد. 

بنا به اعلام کارشناسان اکتشاف میادین نفت و گاز در دریای بوهای در چین باعث خواهد شد تا سال 2025 ظرفیت تولید شرکت ملی نفت فراساحل این کشور به 80 میلیون تن در سال برسد. 

این شرکت می‌گوید: با اکتشاف این میدان خواهد توانست افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در مناطق شمالی و شرقی چین را تامین کرده و وابستگی این کشور به واردات حامل‌های انرژی کم شود.

چین در سال 2020، معادل 188.8 میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرد که نسبت به سال 2019، 9.8 درصد بالاتر بوده است.