هدف گیری دومین کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در عراق طی یک روز

منابع عراقی شنبه از هدف قرار گرفتن یک کاوران نظامی لجسیتک ارتش آمریکا در جنوب و مرکز عراق خبر دادند.

کانال خبری «صابرین» در تلگرام با اعلام این خبر گزارش داد که این کاروان در استان الدیوانیه هدف قرار گرفته است. 

این دومین کاروان نظامی لجستیک ارتش آمریکا در عراق است که هدف قرار می‌گیرد. دیروز جمعه نیز دو کاروان در استان‌های بغداد و بابل هدف حمله قرار گرفته بود که گروه مقاومت اسلامی «اصحاب الکهف» با صدور بیانیه‌ای مسئولیت آن را برعهده گرفت.

طی ماه‌های اخیر بارها کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته‌اند. این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب یا مرز کویت در جنوب، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

 بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت عراق خواست آن را اجرایی کند با این حال واشنگتن همچنان از خارج کردن نیروهای خود از عراق امتناع می‌کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.