القاعده علنا در مأرب در حال جنگ است

سرتیپ «عبدالمجید المرتضی» معاون وزیر کشور یمن پس از انتشار گزارش دستگاه اطلاعات و امنیت یمن در خصوص فعالیت‌های عناصر سازمان تروریستی القاعده و اعضای ارشد این سازمان در استان مأرب، گفت: پس از حوادث استان «البیضاء»، سرویس‌ها و تجهیزات جاسوسی عناصر القاعده کشف و ضبط شد که بیانگر ارتباط آنها با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بود.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیره»، تصریح کرد: عناصر به اصطلاح اطلاعاتی القاعده امروز علنا در کنار نیروهای خارجی و متجاوزان در استان مأرب در حال جنگ هستند.

معاون وزیر کشور یمن تصریح کرد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از موفقیت ارتش و نیروهای امنیتی علیه سازمان موسوم به القاعده در البیضاء ناراضی و ناراحتند و همین امر، سر و صداهایی را که آنها امروز در مأرب به راه انداخته‌اند، تفسیر می‌کند.

سرتیپ المرتضی افزود: ما به ساکنان مأرب می‌گوییم؛ کسانی که امروز در حال جنگ در این  استان هستند، اعضای این سازمان اطلاعاتی هستند و عملیات ما با هدف نجات شهروندان از درگیر شدن در نبردهای آنها در حال انجام است. شهروندان باید با قاطعیت مقابل گروه‌های تکفیری و اطلاعاتی بایستند زیرا وجود آنها خطر و تهدید برای امنیت و ثبات این استان است.

دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن، دیروز (شنبه - ۶ مارس)، برای نخستین بار در گزارشی اطلاعاتی از جزئیات فعالیت گروه القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی موسوم به ولایت مأرب خبر داد و اعلام کرد که استان مأرب شریان اصلی سازمان تروریستی القاعده است؛ سازمانی که عناصر آن در استان «البیضاء»‌ یمن بویژه در منطقه «قیفه» حضور داشتند، آن هم پیش از پاکسازی این منطقه توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، گزارش صنعاء به توضیح درباره پناهگاه‌ها، خانه‌ها و مزارع مورد استفاده تررویست‌های القاعده در استان مأرب، هتل‌های محل سکونت آنها، انبارهای سلاح و تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی وابسته به آنها و گذرگاه‌های قاچاقی آنها برای رفت و آمد و رابطه آنها با مزدوران ائتلاف سعودی و حضور آنها در جبهه های نبرد می‌پردازد.