ناامنی گسترده زنان در مقر اتحادیه اروپا

مقامات بروکسل به عنوان بخشی از ابتکار عمل برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی علیه زنان در این شهر، که اغلب نهادهای اتحادیه اروپا  هم در آن قرار دارد، ماموران پلیس مخفی در خیابان‌ها مستقر می‌کنند.

«وینسنت ون کوکینبورن» وزیر دادگستری بلژیک فاش کرد که در برخی نقاط این کلانشهر، حدود ۸۰ درصد زنان از ترس مورد آزار یا حمله قرار گرفتن، از خانه‌های خود خارج نمی‌شوند.

پیشتر برای مبارزه با آزار زبانی زنان، دولت جریمه هزار یورویی و تا یک ماه حبس را تعیین کرده بود. مقامات بلژیک امیدوارند استفاده از ماموران لباس شخصی به افزایش امنیت و کیفیت زندگی در بروکسل برای دختران و زنان کمک کند.

قرار است این ماموران در نقاطی که کانون آزار و اذیت محسوب می‌شود، گشت‌های منظم داشته باشند و در صورت موفق بودن این طرح، برنامه مذکور در شهرهای دیگر بلژیک هم که با مشکلات مشابه درگیرند، اجرایی شود.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، گرچه آزار و اذیت جنسی به مشکلی فزاینده در برخی بخش‌های بلژیک تبدیل شده، به دلیل عدم خروج زنان از خانه‌های خود از ترس و یا عدم گزارش از سوی زنان و یا ناتوانی در شناسایی مهاجمان، گزارش‌ها در خصوص این حوادث کم است.

یک ماه قبل، یک زن بلژیکی گزارش داد که در معرض خطر تجاوز در یک پارک بوده و بعد از گزارش به پلیس، از این که چنین جرایمی تا این حد متداول شده اما پلیس از منابع کافی برای نظارت بر منطقه برخوردار نیست، ابراز شگفتی کرده بود. او بعد از این تجربه، دادخواستی را تهیه و خواستار اقدام پلیس برای جلوگیری از این نوع جرایم شد.

بر اساس این گزارش، بلژیک تنها کشور اروپایی نیست که با این مشکل درگیر است و کشورهای سراسر اروپا از افزایش حملات علیه زنان خبر داده‌اند. سوئد یکی از کشورهای دیگری است که با این پدیده بسیار درگیر است.