اولین حضور مایک پنس بعد از خروج از کاخ سفید

« مایک پنس » معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از زمان پایان دولت ترامپ سخنرانی عمومی نداشته، قرار است در سفری به کارولینای جنوبی در مراسمی به میزبانی یک موسسه لابی‌گری محافظه‌کار مسیحی در این ایالت که از ایالت‌های جنوبی مهم در روند نامزدی ریاست‌جمهوری است، سخنرانی کند.

یکی از دستیاران پنس به شرط فاش نشدن نامش روز یکشنبه به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفت پنس ماه آینده (میلادی) در یک مراسم شام سخنرانی خواهد کرد.

پنس هنوز اعلام نکرده که آیا قصد دارد وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در آمریکا شود یا خیر اما بر اساس این گزارش، انتخاب کارولینای جنوبی به عنوان اولین محل، نشان دهنده قصد احتمالی او برای این اقدام است.

اولین رقابت‌های مقدماتی انتخاباتی در جنوب آمریکا، در این ایالت برگزار می‌شود. نامزدهای هر دو حزب اصلی آمریکا معمولاً بیش از یک سال را قبل از انتخابات مقدماتی، در این ایالت به فعالیت می‌پردازند تا خود را معرفی و جلب حمایت کنند.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، پنس در زمان حضور در سمت معاونت ترامپ هم سفرهای متعددی به این ایالت داشت و بارها با فرماندار آن ملاقات کرد.

به گفته رئیس این موسسه، پنس برای حدود ۴۵۰ تا ۶۰۰ نفر در «مرکز همایش‌های کلانشهر کلمبیا» در دانشگاه کارولینای جنوبی در روز ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) سخنرانی خواهد کرد.

پیشتر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بود در حال بررسی حضور در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ بدون معاون سابقش به عنوان زوج انتخاباتی خود است.

چند منبع ناشناس در این خصوص به شبکه خبری «بلومبرگ» گفتند ترامپ در نظر دارد یک زن یا یک فرد رنگین‌پوست را به عنوان جفت انتخاباتی خود انتخاب کند و پنس را کنار بگذارد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، ترامپ چند هفته پایانی پر هیاهویی را در  کاخ سفید گذراند و در آن چند هفته علناً پنس را برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود در جلسه تایید آرای کنگره تحت فشار قرار داد. 

تنش‌ها بین ترامپ و معاونش در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره به تحریک او در روز ششم ژانویه در حالی که پنس هم در ساختمان حضور داشت و درخواست حمله کنندگان برای بازداشت او و به دار آویختنش، به اوج رسید.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای با وبگاه خبری «نیوزمکس» گفت که بعید است نامزد جمهوری‌خواه دیگری بتواند او را در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شکست دهد. البته ترامپ هم هنوز قصد برنامه‌اش و قصد حضورش در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است.