پاپ: عراق همیشه در قلبم می‌ماند

 پاپ فرانسیس ، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، در توئیتی با اشاره به سفر خود به عراق اعلام کرد برای مردم عراق دعا خواهد کرد.

او پس از ترک خاک عراق در توئیتر خود نوشت: «عراق همیشه در قلبم خواهد ماند. از همه شما برادران و خواهران عزیز می‌خواهم متحد و یکپارچه برای آینده (سرشار از) صلح و شکوفایی تلاش کنید. تاکید می‌کنم برای این کشور عزیز دعا می‌کنم.»

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، هم درباره دیدار پاپ از عراق نوشت: با میهمان عزیزمان پاپ فرانسیس پس از سه روز نورانی در بغداد، نجف، اور، نینوا و اربیل خداحافظی کردیم. این سفر حامل پیام مهم همبستگی انسانی با کشورمان است که چندین دهه خشونت و درگیری آن را فرسوده کرده است.

او افزود: حضور آرام بخش او عامل صلح و محبت بود. او در قلب تمام اقشار مردم عراق که مشتاق امنیت و صلح هستند، جاودانه خواهد ماند.

پاپ فرانسیس ۸۴ ساله عصر روز جمعه هفته گذشته در سفری رسمی وارد عراق شد و در فرودگاه بغداد مورد استقبال «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور، قرار گرفت.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان روز شنبه وارد نجف اشرف شد و با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان دیدار و گفتگو کرد. او همچنین از شهر‌های اربیل و موصل در منطقه کردستان در شمال عراق دیدن کرد.

این نخستین سفر یک پاپ به عراق است که به‌منظور دلگرمی دادن برای درمان زخم‌های فرقه گرایانه و دعا برای کشته شده‌های هر دین و مذهبی انجام شده است.