انتقاد ترامپ از سیاست مهاجرتی بایدن

 دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به افزایش روند مهاجرت بویژه در مرز‌های جنوبی آمریکا ابراز نگرانی کرد و سیاست مهاجرتی دولت کنونی را به باد انتقاد گرفت.

در بخشی از بیانیه منتسب به ترامپ آمده است: هنگامی که من رئیس جمهور بودم، مرز جنوبی ما عالی بود - قوی‌تر و امن‌تر از هر زمان دیگر. ما تقلب در پناهندگی را تعطیل کردیم و قاچاقچیان شرور، فروشندگان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان را فلج کردیم.

رئیس جمهور سابق آمریکا که به سیاست‌های ضد مهاجرتی خود شهره است، تصمیم بایدن برای توقف ساخت دیوار مرزی مشترک با مکزیک را هدف قرار داد و گفت آمریکا در مرز‌های جنوبی نابود می‌شود. پیش از این نیز سیاست‌های مرزی بایدن از سوی مقامات جمهوری خواه و قانونگذاران ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته بود. ترامپ اوایل این ماه در کنفرانس «اقدام محافظه کار» اظهار داشت که این اقدامات خیانت به ارزش‌های اصلی آمریکاست.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند. طبق داده‌های CBP، از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر می‌شوند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.