مرگبارترین سال تاریخ آمریکا

شیوع ویروس کرونا  در آمریکا، سال ۲۰۲۰ را به مرگبارترین سال ثبت شده در کل تاریخ این کشور تبدیل کرد.

به نوشته نشریه «پالتیکو» به نقل از دو فرد آگاه، گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا ، سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۱۵ درصدی نرخ مرگ‌ومیر نسبت به سال قبل خود بود.

این دو فرد گفتند، در گزارش فوق که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، جزئیات نرخ مرگ‌ومیر در میان نژادها و اقلیت‌های آمریکا را نیز در بر می‌گیرد. این گزارش می‌تواند نمای بهتری از سهم بالای رنگین‌پوستان از این آمار را نشان دهد.

طبق آنچه تاکنون توسط این مرکز منتشر شده، احتمال مرگ سیاه‌پوستان آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا دوبرابر سفیدپوستان است. این احتمال در میان اسپانیایی‌تبارها ۲.۳ برابر و در میان هندی‌تبارها و بومیان آلاسکا ۲.۴ برابر بیشتر از سفیدپوستان است.

طبق این گزارش، بیماری کووید-۱۹، پس از بیماری قلبی و سرطان، سومین عامل مرگ‌ومیر سال گذشته در آمریکا بود.

به‌طور کلی در سال ۲۰۲۰ نرخ مرگ‌ومیر در آمریکا چیزی بیش از سه میلیون نفر بود که ویروس کرونا نزدیک به چهارصد هزار مورد آن را در بر می‌گیرد.

بر اساس آمار و ارقام این مرکز، پیش‌تر در سال ۱۹۱۸ نیز آمریکا شاهد مرگ صدها هزار نفر در اثر شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در میانه جنگ جهانی اول بود اما آمار دقیقی از آن در دست نیست.

با این حال گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا هنوز تکمیل نشده و چند ایالت آمار و ارقام نهایی خود را تحویل نداده‌اند.

علاوه بر این، دولت فدرال و ادارات بهداشت ایالات مختلف در حال بررسی صدها هزار مورد مرگ بیش از پیش بینی‌های انجام شده برای سال ۲۰۲۰ هستند که ارتباط مستقیم آن‌ها با ویروس کرونا ثبت نشده است.

تحقیقات انجام شده در سال گذشته میلادی نشان می‌دهد امید به زندگی در میان آمریکایی‌ها، نسبت به سال قبل، به طور میانگین دقیقاً یک سال کاهش پیدا کرده است. این میزان در میان سفیدپوستان ۰.۸ سال، در میان سیاه‌پوستان ۲.۷ سال و در میان اسپانیایی‌تبارها ۱.۹ سال بود.