محمود عباس از مواضع آیت‌الله سیستانی در حمایت از فلسطین تقدیر کرد

 «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، در نامه‌ای به حضرت آیت الله سیستانی ، مرجع عالیقدر شیعیان از مواضع ایشان در دیدار با پاپ فرانسیس ، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان تقدیر کرد.

او در این نامه نوشت: مرجع عالیقدر دینی سید علی حسینی سیستانی حفظه الله، باعث افتخار ماست که صمیمانه‌ترین تهنیت‌ها را به مناسبت فرا رسیدن سالروز اسراء و معراج به جنابعالی تقدیم کنیم و صحت و سعادت شما و خیر و شکوفایی مردم عزیز عراق و همه ملت‌های بزرگ امتمان و بازپس گیری اراضی و مقدسات سلب شده آن‌ها بویژه قدس شریف را به میمنت این مناسبت معطر علیه افضل الصلاه و السلام از خداوند درخواست کنیم.

محمود عباس افزود: با اشتیاق سفر پاپ فرانسیس پاپ کلیسای کاتولیک و رئیس دولت واتیکان به کشور شما و دیدار تاریخی بین شما و طرح چالش‌های بزرگ پیش روی ملت‌ها در این شرایط سخت از طریق ایمان به خدا و رسالت‌های آسمانی، اخلاق، وحدت، همبستگی، غلبه دادن خرد و حکمت بر خشونت و سرکوب را دنبال کردیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: از حمایت آیت الله سیستانی از مسائل منطقه به ویژه حمایت از قضیه عادلانه فلسطین و مبارزه مشروع ملت ما برای نیل به حقوق خود در زمینه آزادی و استقلال قدردانی می‌کنیم.

پاپ فرانسیس ۸۴ ساله عصر روز جمعه هفته گذشته در سفری رسمی وارد عراق شد و در فرودگاه بغداد مورد استقبال «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور، قرار گرفت.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان شنبه هفته گذشته وارد نجف اشرف شد و با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان دیدار و گفتگو کرد. او همچنین از شهر‌های اربیل و موصل در منطقه کردستان در شمال عراق دیدن کرد.

این نخستین سفر یک پاپ به عراق بود که به‌منظور دلگرمی دادن برای درمان زخم‌های فرقه گرایانه و دعا برای کشته شده‌های هر دین و مذهبی انجام شد.