حربه جدید مقام‌های سعودی در سرکوب مخالفان

سازمان حقوق بشر اروپا روز شنبه اعلام کرد  که مقام‌های سعودی از « مبارزه با تروریسم » به عنوان پوششی برای سرکوب سیستماتیک مخالفان خود استفاده می‌کنند.

به نوشته وبگاه «الثوره» این سازمان حقوق بشری اروپایی تایید کرد که مقام‌های سعودی سرکوب سیستماتیک و شدیدی علیه فعالان حقوق بشر انجام می‌دهند و آنها را به دلیل کار و فعالیتشان تحت تعقیب قرار می‌دهند.

این سازمان حقوق بشری در پاسخ به تکذیب این مسئله از سوی مقام‌های سعودی اعلام کرد:«مقام‌های سعودی از قوانین بدی مانند سیستم ضد تروریسم و مبارزه با جرایم اطلاعاتی علیه مخالفان خود بهره می‌جویند.»

چندی قبل وبگاه «بیزینس اینسایدر» در گزارشی به سیاست‌ها و اقدامات « محمد بن سلمان » ولی‌عهد سعودی پرداخت و نوشت که وی در ظاهر برای انجام اصلاحات تلاش می‌کند، اما در حقیقیت بیش از پیش دست به سرکوب می‌زند.

بر اساس این گزارش،  ولی‌عهد سعودی با بازداشت‌های گسترده، تمامی مخالفانش را در داخل ساکت کرده است و همزمان ارتش سایبری وی در فضای مجازی مشغول هستند و به جاسوسی از فعالان عربستانی می‌پردازند و در صورت لزوم نیز به مخالفان حمله می‌کنند و حجم سرکوب مخالفان در دوره بن سلمان در تاریخ عربستان سابقه ندارد.

 واقعیت موجود در عربستان، تمامی تلاش‌های محمد بن سلمان برای ترسیم چهره مطبوع و مثبت از خود در انظار جهانی را به شکست کشانده است و حاکمان سعودی همچنان دست به سرکوب آزادی‌ها و صدور حکم زندان برای فعالان حقوق بشری می‌کنند.

«سارا لیا ویتسن» مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری «اکنون، دموکراسی برای جهان عرب» نیز در صفحه توییتر خود، خطاب به ولی‌عهد سعودی نوشته است: «تو را در دادگاه خواهیم دید.»