با روسیه درباره امنیت سوریه و تروریسم اتفاق نظر داریم

هیأت حزب الله که اخیراً برای دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده، گفت که در این دیدارها درباره مسائل مختلفی از جمله تشکیل دولت جدید رایزنی شده است.

«عمار الموسوی»، عضو هیأت حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه در نشست خبری گفت که برخی از کشورهای غربی مسئله واکسن کرونا را به بهانه‌ای برای تحقق دستاوردهای سیاسی تبدیل کرده‌آند و مسیر همکاری با روسیه در ارتباط با این واکسن آغاز شده و به شکل مثبتی ثمربخش خواهد بود.

او گفت در هیأت حزب الله در دیداری که با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه داشته، از آمادگی خود برای تسهیل تشکیل دولت لبنان خبر داده است.

به گزارش المیادین، الموسوی با بیان اینکه روس‌ها در خصوص تثیبت امنیت و ثبات در لبنان اهتمام بیشتری از خود نشان داده‌اند، اظهار داشت که در این مرحله که لبنان با مشکلات زیادی مواجه است، نیاز به کمک دوستان به ویژه روسیه دارد.

عضو هیأت حزب الله در سفر به مسکو گفت که ویژگی عمومی وضع منطقه نبود ثبات است و ما با روسیه در ارتباط با تثبیت پایه‌‌های ثبات در سوریه و عدم بازگشت تروریسم به این کشور موافق هستیم».

هیأت حزب الله که متشکل از نمایندگان این حزب در پارلمان و شخصیت‌‌های سیاسی مهم است دیروز دوشنبه وارد مسکو شدند و امروز با لاوروف دیدار و گفت‌وگو کرده‌آند. قرار است این سفر تا فردا ادامه داشته باشد.