تلاش رژیم صهیونیستی برای ارتقاء گنبد آهنین

مقام‌های صهیونیستی سه شنبه شب در حالی مدعی ارتقا سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین شدند که یک مقام این رژیم روز دوشنبه به صراحت گفت، در صورت وقوع نبرد احتمالی در آینده، روزانه حدود ۲ هزار موشک و راکت به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد.

«اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی ارتش این رژیم نیز در سخنرانی در نشست سالیانه  یک نشریه عبری‌زبان در قدس اشغالی گفت اگر در آینده جنگی با حزب‌الله دربگیرد، روزانه ۲ هزار موشک و راکت به اسرائیل شلیک خواهد شد.

وی با بیان اینکه شلیک آن حجم از موشک و راکت توانمندی‌های نظامی و مدنی اسرائیل را به چالش بزرگی می‌کشد، ارزیابی کرد که حزب‌الله در حال حاضر زرادخانه‌ای متشکل از حدود ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد که می‌تواند با آنها تمام مناطق فلسطین اشغالی و زیرساخت‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را هدف بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت جنگ رژیم اسرائیل  غروب سه شنبه اعلام کرد که به روزرسانی سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین برای مقابله با مجموعه دیگری از تهدیدات هوایی را به پایان رسانده است.

«موشه پاتل» فرمانده یگان دفاع موشکی صهیونیست‌ها مدعی شد که  گنبد آهنین یک سری آزمایش‌ها که شامل رهگیری موفقیت آمیز موشک و هواپیمای بدون سرنشین است را  به پایان رسانده است. پاتل گفت که سامانه جدید گنبد آهنین در آینده نزدیک توسط نیروی هوایی و نیروی دریایی مستقر خواهد شد.

چندی قبل نیز روزنامه «جروزالم پست» چاپ سرزمین اشغالی در گزارشی حزب‌الله لبنان را یک تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی دانست و به توان بالای موشکی این گروه مقاومت اذعان کرد. این روزنامه در گزارش خود به قلم «ایلی بار-اون» سرهنگ بازنشسته ارتش صهیونیستی، نوشت که حزب‌الله در جنگ محتمل  پیش رو با رژیم اسرائیل، توانایی شلیک ۴۰۰۰ موشک و راکت دارد.