«دروغگویی» بخشی از جنگ دولت آمریکا علیه ما است

یک دیپلمات ارشد کوبا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران  ادعاهای کذب آمریکا درخصوص دخالت در انتخابات این کشور را رد کرد.

«کارلوس دی کاسیو» مدیر کل بخش آمریکای وزارت خارجه کوبا در توییتی در این باره نوشت:  «کوبا در انتخابات آمریکا دخالت نکرده یا سعی در مداخله نداشته است. دولت آمریکا این موضوع را می‌داند و تایید کرده که هیچ مدرکی در مورد چنین دخالتی وجود ندارد. دروغگویی بخشی از جنگ مداوم  و کثیف (آمریکا) علیه کوبا است.»

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سه شنبه در گزارشی جدید کوبا، ایران و  روسیه را به تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرده، اما مدعی شده چین علی‌رغم بررسی چنین اقدامی در جهت آن فعالیت نکرده است.

در بیانیه‌‌ای که دفتر«مدیر اطلاعات ملی» آمریکا منتشر کرد تأکید شده هنگامی که یک دولت خارجی قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد حق مردم آمریکا است که از کل حقیقت باخبر شوند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در گزارشی ادعای مشابهی مطرح و دولت‌های ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات متهم کرده بود. 

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.