مقر فرماندهی سعودی‌ها زیر آتش یمنی‌ها

صدای انفجاری مهیب در شهر مأرب در یمن شنیده شده است.

براساس گزارشات منتشر شده این انفجار ناشی از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مقر فرماندهی سعودی‌ها و مزدوران آن‌ها در مرکز این شهر بوده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از برخی منابع یمنی اعلام کرده است که، نیروهای یمنی مستقر در صنعاء مواضع ائتلاف سعودی در مأرب با موشک بالستیک هدف قرار داده اند.

نیروهای یمنی بارها بر پاکسازی خاک خود از وجود متجاوزان تاکید کرده‌ و اعلام کرده‌اند عملیات خود را تا آزادسازی کامل یمن ادامه می‌دهند.

نیروهای یمنی همچنین با پیشروی‌ در شهر نفت‌خیز مارب که عربستان و مزدورانش در پی تلاش برای تسلط بر آن هستند،حملات گسترده و موفقی را علیه شرکت نفتی آرامکوی و پایگاه هوایی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» عربستان انجام داده است.

براساس اعلام فرماندهی کل نیرو‌های مسلح ، این عملیات مادامی که یمن در تجاوز و محاصره قرار دارد، ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر نیز، با افزایش حملات یمن به عربستان در راستای پایان تعرض این کشور و جنایت‌های ائتلاف سعودی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با تشکیل جلسه و صدور بیانیه‌ای خواستار برقراری آتش‌بس در سراسر یمن شدند.

شورای امنیت طی بیانیه خود از تشدید تنش‌ها در مارب ابراز نگرانی کرده و مدعی است، عدم پیشرفت در روند صلح ممکن است سبب سوءاستفاده تروریست‌ها در یمن شود.