درخواست جدی آنگلا مرکل از دولت آلمان

آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان از ایالت‌های مختلف این کشور خواست به منظور مهار افزایش سریع موارد ابتلا به ویروس کرونا و کنترل موج سوم همه گیری، محدودیت‌های کرونایی را تشدید و حتی امکان ممنوعیت تردد را بررسی کنند.

مرکل در یک برنامه تلویزیونی ابراز نارضایتی کرد که به رغم آنکه در برخی ایالت‌ها میزان ابتلای هفت روزه (شمار موارد ابتلا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر) از سطح ۱۰۰ نفر عبور کرده است و این رقم از نظر او و مقامات منطقه‌ای بحرانی تلقی می‌شود، این ایالت‌ها از سرگیری تدریجی اقتصاد را متوقف نکرده اند.

او با اشاره به توافق اوایل ماه مارس با دولت و وزیران ایالت ها، گفت: ما (وضعیت) ترمز اضطراری خود را داریم. اما متاسفانه همه جا رعایت نمی‌شود. امیدوارم که در مورد آن تامل شود.

صدر اعظم آلمان روز یکشنبه هشدار داد این کشور در خطرناک‌ترین مرحله بحران سلامتی قرار دارد و باید آن را مهار کند یا آنکه با خطر رویارویی با گونه‌های جدید ویروس که در برابر واکسن‌ها مقاومت می‌کنند، مواجه می‌شود.

کمپین ملی واکسیناسیون در آلمان به علت مشکلات تامین واکسن با تاخیر مواجه شده است. بر اساس داده‌های اعلام شده تا روز یکشنبه، ۱۰،۳ درصد جمعیت این کشور دست کم دز نخست واکسن را دریافت کرده اند که خیلی کمتر از آمار اعلام شده در سرزمین‌های اشغالی، آمریکا یا انگلیس است.

آنگلا مرکل در ادامه گفت: اگر ایالت‌ها در آینده نزدیک محدودیت‌های کرونایی را با جدیت به کار نبرند، اقدامات سلامتی در سطح ملی در نظر گرفته خواهد شد.

او با بیان اینکه متقاعد نشده است اقدامات انجام شده تاکنون برای مهار موج سوم همه گیری کافی باشد، افزود: ما باید کار‌های بیشتری انجام دهیم. امکان محدودیت خروج از خانه، محدودیت تماس‌ها و استفاده طولانی از ماسک وجود دارد.