غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیم ایران تا پایان تحریم ها ادامه دارد

این مقام ارشد ایرانی که نامش ذکر نشده است تاکید کرد: دولت بایدن در حال تلف کردن وقت است و اگر تحریم‌ها به زودی لغو نشود، ایران گام‌های بیشتری را در راستای کاهش تعهدات برجامی برمی دارد.

این اظهارات نمایندگی ایران در سازمان ملل پس از آن مطرح شد نشریه پلیتیکو به نقل از مقام های آمریکایی ادعا کرد که دولت بایدن قصد دارد به زودی پیشنهاد جدیدی را برای لغو برخی تحریم ها ی اعمال شده علیه تهران ارائه دهد و در مقابل ایران نیز باید غنی سازی 20 درصدی اورانیوم و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته را متوقف کند.

بر اساس این گزارش،  دولت بایدن قصد دارد با توجه به شرایط زمانی، طی روزهای آینده پیشنهاد جدیدی را برای آغاز مذاکره با ایران مطرح کند. بر اساس پیشنهاد جدید، تهران بخشی از فعالیت های هسته ای مثل توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و غنی سازی اورانیوم 20 درصدی را متوقف خواهد کرد و واشنگتن نیز در ازای آن برخی از تحریم های اقتصادی را لغو خواهد کرد.

پیشتر نمایندگی ایران در سازمان ملل با ارسال ایمیلی اعلام کرده بود، "بازگشت آمریکا به توافق، نیازی به پیشنهاد خاص ندارد. این مساله تنها مستلزم یک تصمیم سیاسی از سوی آمریکا برای اجرای کامل و فوری تعهدات خود در چارچوب توافقنامه و قطعنامه سازمان ملل است. "