آمار عجیب مهاجران بازداشتی در مرز‌های آمریکا

شمار مهاجران بازداشتی در مرز‌های جنوبی آمریکا رکورد ۱۵ سال اخیر را شکست و به بالاترین میزان رسید.

بر اساس داده‌های مقدماتی اداره گمرک و حفاظت مرزی (CBP)، تعداد مهاجرانی که در مرز آمریکا و مکزیک دستگیر شده اند به بالاترین میزان ماهانه در ۱۵ سال گذشته رسیده است. در ماه مارس بیش از ۱۷۰.۰۰۰ مورد عبور مهاجران از مرز آمریکا ثبت شده است.

بنا به آماری که روز جمعه به رویت واشنگتن پست و نیویورک تایمز رسید، شمار مهاجران ثبت شده در ماه مارس از رقم ۷۸۰۰۰ ثبت شده در ماه ژانویه فراتر رفته است و به بالاترین میزان از سال ۲۰۰۶ رسیده است.

همچنین شبکه ان بی سی نیوز اعلام کرد تعداد افراد زیر ۱۸ سال بدون همراه، که در مرز‌های آمریکا بازداشت شده اند، بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ بوده که نسبت به رکورد پیشین در ماه می‌سال ۲۰۱۹ افزایش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دولت جو بایدن در هفته‌های اخیر با مشکلات عدیده‌ای در مواجهه با سیل مهاجران دست و پنجه نرم می‌کند و قصد دارد از مکزیک و گواتمالا درخواست کند تا از ورود مهاجران غیرقانونی جلوگیری کنند. پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.