روسیه توئیتر راجریمه کرد

شرکت توئیتر از سوی دولت روسیه به پرداخت جریمه محکوم شد. بر اساس اطلاعات منتشر شده از دادگاه این شرکت، ظاهرا شرکت توئیتر به حذف نکردن پست‌هایی که افراد کم سن و سال را به شرکت در اعتراضات دعوت می‌کند محکوم کرده است. حکم دادگاه بر علیه شرکت توئیتر پس از اعلام اخطارهای متوالی از سوی دولت روسیه مبنی بر مسدودسازی یا حذف محتوای اعلام شده صادر شد.

دادگاه روسیه شرکت توئیتر را به نقض سه قانون این کشور متهم مرد و در نهایت قرار شد تا توئیتر جریمه‌ای معادل 117 هزار دلار را به دولت روسیه بپردازد. ماه گذشته بود که اخباری مبنی بر عدم حذف 3000 پست حاوی محتوای ممنوعه از جمله اطلاعات مربوط به مواد مخدر، محتوای غیر اخلاق و افزایش خودکشی در میان خردسالان در فضای مجازی منتشر شد.

 اخطار روسیه به توئیتر درباره انتشار اطلاعات نادرست در این شبکه اجتماعی

دولت روسیه همچنین در آن زمان اعلام کرده بود که در صورت عدم حذف این محتوا از وب سایت توئیتر، امکان استفاده از توئیتر در روسیه را کاهش خواهد داد و عدم توجه توئیتر به این موضوع سبب شد تا شرکت توئیتر به جریمه بسیار هنگفتی محکوم شود. سخنگوی توئیتر نیز در آن زمان اعلام کرده بود سیاسیت‌های این شرکت در موارد مربوط به خردسالان بسار دقیق است و این شرکت هرگز از خط قرمزی‌های خود عبور نخواهد کرد.

با این حال شرکت توئیتر به طور رسمی ملزم به پرداخت جریمه اعلام شده از سوی دولت روسیه است و باید منتظر بود و دید که این شرکت توان تغییر رای دادگاه را دارد یا باید به طور کامل جریمه اعمال شده از سوی دولت روسیه را بپردازد.