توافق ۲ حزب رژیم صهیونیستی برای کنار زدن نتانیاهو

 طبق برخی گزارش‌ها «یائیر لاپید»، رهبر حزب «یش عتید» و « نفتالی بنت »، رهبر حزب «یامینا»، در مذاکرات خود پیرامون تشکیل یک ائتلاف مشترک برای برکناری بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، به توافق رسیدند.

طبق گزارش‌های متعدد رسانه‌های عبری، در مذاکرات روز شنبه، لاپید  با بنت، دو طرف به این توافق دست یافتند که او به عنوان نخست وزیر منصوب شود.

این دیدار، اولین جلسه بین رهبران دو حزب از زمان چهارمین انتخابات رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته و پس از نشست روز جمعه بنت با نتانیاهو بود.

گفته می‌شود که لاپید اعلام کرده است: «بنت به وعده‌های نتانیاهو اعتماد ندارد و حریدی‌ها (ارتدوکس‌ها) بلافاصله بعد از تشکیل این ائتلاف به ما خواهند پیوست.»

کابینه پیشنهادی لاپید و بنت، حداکثر ۱۸ وزیر خواهد داشت.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنت هنوز در حال تصمیم گیری است که آیا می‌خواهد در چنین دولتی نخست وزیر شود یا از نتانیاهو حمایت کند.

نتانیاهو در سه پرونده فساد مالی به پرداخت رشوه، کلاهبرداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است. سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه او اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.