پیشنهاد گوترش برای گرفتن مالیات از ثروتمندان

 آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی خواهان اعمال مالیات بر افرادی شد که از دوره همه گیری کرونا سود مالی نصیبشان شده است.

بر اساس این گزارش، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت‌ها خواست تا مسأله اعمال یک «مالیات همبستگی و یا ثروت» را بر افراد ثروتمندی که در طول همه گیری کرونا درآمد زایی داشته اند، به منظور کاهش نابرابری شدید مورد بررسی قرار دهند.

آنتونیو گوترش در نشست سازمان ملل متحد در خصوص تأمین مالی توسعه گفت: ما باید مطمئن شویم دارایی‌ها جایی می‌رود که بیشترین نیاز به آن است. جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد به میزان ۵ تریلیون دلار افزایش در دارایی ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته افزوده شده است.

او در ادامه افزود: من از دولت‌ها می‌خواهم تا مسأله مالیات ثروت و یا همبستگی را بر افراید که در طول همه گیری سود برده اند، مورد بررسی قرار دهند.

گوترش همچنین درخواست خود برای واکسن کرونا به منظور آنکه در تمامی کشور‌ها در دسترس باشد را تکرار کرد و خواهان پول‌های بیشتری برای تإمین اعتبار کامل توزیع واکسن بر اساس کوواکس شد.

تا کنون بیش از ۱۳۷ میلیون و ۳۹ هزار نفر در جهان به کروان مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ذو میلیون و ۹۵۴ هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با دارا بودن بیش از ۳۱ میلیون و ۹۳۷ هزار نفر مبتلا، رتبه اول را در میان کشور‌های جهان داراست. تا کنون بیش از ۵۷۵ هزار نفر در امریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

هند نیز با دارا بودن بیش از ۱۳ میلیون و ۶۸۸ هزار نفر مبتلا، رتبه دوم و برزیل با دارا بودن بیش از ۱۳ میلیون و ۴۸۲ هزار نفر، رتبه سوم را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده اند.