انتقال کاروان تسلیحاتی نظامیان آمریکا از عراق به سوریه

 منابع محلی اعلام کردند که نیروهای آمریکایی کاروانی حامل سلاح ، مهمات، مواد لجستیک و چندین خودروی زرهی را به پایگاه‌های خود در الشدادی در حومه حسکه، شمال شرقی سوریه منتقل کرده‌اند.

این منابع محلی از روستای السویدیه در حومه الیعروبیه گفتند: عصر دیروز (یک‌شنبه) یک کاروان متشکل از ۲۴ کامیون متعلق به اشغالگران آمریکایی از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز عراق به اراضی سوریه وارد شد.

منابع مذکور افزودند: انتقال این کاروان که حامل جعبه‌های اسلحه، مهمات، تانک و تجهیزات سرمایشی بود، از رمیلان و از طریق جاده بین المللی به قامشلی سپس به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در الشدادی در حومه جنوبی استان حسکه آن هم پس از گذشت حدود ۴ ساعت از ورود ۵ خودروی زرهی، همراه با پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکایی بر فراز منطقه صورت گرفت.

بیشتر اراضی استان‌های حسکه، دیرالزور و رقه در شمال و شمال شرقی سوریه که از نظر منابع نفتی بسیار غنی هستند، تحت کنترل نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) که خود تحت آمریکا هستند، قرار داد.

خبرگزاری سانا هفته گذشته نیز اعلام کرد که نیرو‌های اشغالگر آمریکایی با هدف سرمایه گذاری مجدد بر گروه‌های تروریستی و استفاده از آن‌ها برای اجرای برنامه‌های واشنگتن در منطقه، ۶۰ تروریست داعشی را از زندان‌های تحت کنترل نیرو‌های قسد، به میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه منتقل کرده‌‍اند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی همچنان به نقض قوانین بین المللی ادامه می‌دهند، زیرا طی ماه‌های گذشته تسلیحات و تجهیزات لجستیک بیشتری را به پایگاه‌های خود در حومه جنوبی حسکه آورده اند که برخی از آن‌ها در عملیات‌های هلی برن بوده است.

آمریکا در چارچوب طرح‌های اشغالگرانه خود در منطقه، همچنان از گروه‌های مسلح و تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند و به برنامه‌های تفرقه افکنانه خود ادامه می‌دهد. این کشور، نفت و منابع زیرزمینی در منطقه جزیره سوریه را سرقت و روز به روز حضور نیرو‌های اشغالگر خود در این کشور را تقویت می‌کند.