واکنش اردن به حمله صهیونیست‌ها به قدس

وزارت خارجه اردن امروز (جمعه) در بیانیه‌ای به حمله شب گذشته نظامیان و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی که منجر به مجروح شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد، واکنش نشان داد.

وزارت خارجه اردن در این بیانیه از صهیونیست‌ها خواست تا به «تحریک و خشونت علیه فلسطینی‌ها» خاتمه دهند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز با بیان آنکه صهیونیست‌ها سعی در جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی را داشته‌اند، این اقدام را «نقض آزادی عبادت برای مسلمانان دانست.»

شب گذشته منطقه «باب العمود» در قدس اشغالی، شاهد درگیری‌های شدید بین نمازگزاران فلسطینی از یک سو و نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان صهیونیست از سوی دیگر بود که به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی منجر شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در این درگیری بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند که ۱۵ نفر از آنها به علت شدت جراحت وارده به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

قدس اشغالی مدتهاست صحنه درگیری است، اما در ماه مبارک رمضان به علت اقدامات صهیونیست‌ها بر شدت آن افزوده شده است.

نیرو‌های اشغالگر به حملاتشان ادامه می‌دهند و صهیونیست‌های شهرک نشین نیز در این حملات به آ‌نها کمک و تیراندازی می‌کنند. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند به گونه‌ای عمل کنند که حاکمیتشان را بر قدس اشغالی تثبیت کنند و به یهودی سازی آن ادامه دهند.

ده‌ها هزار فلسطینی شب گذشته راهی مسجد الاقصی و مساجد اطراف آن شدند و نماز «تراویح» را برگزار کردند و توانستند مانع طرح صهیونیست‌های شهرک‌نشین برای حمله به فلسطینیان شوند.