شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۳۲ میلیون نفر عبور کرد

 طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جان هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۷۳۵ مورد جدید، شمار قربانیان   کروناویروس در ایالات متحده به ۵۷۱ هزار و ۹۱۴ نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم ۵۲ هزار و ۳۳۵ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۳۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا و مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً افزایش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی «ورلد اُ مترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را ۳۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۵۳ نفر و مجموع قربانیان «کووید-۱۹» در این کشور را ۵۸۵ هزار و ۸۸۰ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می‌کند، برآورد کرده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به ۳۳ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۳۷۶ نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به ۶۲۰ هزار و ۶۰۹ نفر می‌رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا با سه میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۹ مورد ابتلا و ۶۱ هزار و ۴۰۴ مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم‌اکنون با دو میلیون و ۸۷۰ هزار و ۵۵۷ مورد ابتلا و ۴۹ هزار و ۸۷۷ مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-۱۹ در آمریکا بود، هم‌اکنون با دو میلیون و ۲۲ هزار و ۸۹۱ مورد ابتلا و ۵۱ هزار و ۸۹۲ مورد فوتی در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا در ایالت کالیفرنیا به اندازه‌ای به سرعت رو به افزایش است که هم‌اکنون این ایالت  بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

وضعیت شیوع کرونا در ایالات آمریکا نگرانی‌هایی را در میان مقام‌های بهداشت این کشور برانگیخته است و اخیراً  «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی هشدار داد که که آمریکا به زودی شاهد موج چهارم ابتلا به ویروس کرونا خواهد بود.

وی همچین طی نشستی پیش‌بینی کرد که که شرایط کرونایی این کشور در اواسط ماه ژانویه ۲۰۲۱ بد‌تر خواهد شد.

با این حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا گزارش کرده است که بیش از نیمی از تمامی افراد بزرگسال در آمریکا حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و یک سوم از آن‌ها به طور کامل واکسیناسیون شده‌اند ولی هنوز گروهی از مردم این هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته تا حتماً واکسینه شوند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که ۵۰.۴ درصد از آمریکایی‌های بین ۱۸ سال و بالاتر دست‌کم یک دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و ۳۲.۵ درصد از جمعیت آمریکا به طور کامل هر دو دوز واکسن «کووید-۱۹» را دریافت کرده‌اند.

با این وجود، علی‌رغم ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۱۴۶ میلیون و ۷۹ هزار و ۷۳۵ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان سه میلیون و ۹۶ هزار و ۱۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۸۴ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۹۷ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۱۶ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۷۶۹ مورد ابتلا و ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ مورد فوتی و برزیل با ۱۴ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۱۵ مورد ابتلا و ۳۸۹ هزار و ۶۰۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.