هند با توفان کرونا به لرزه درآمده است+ تصاویر

نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز یکشنبه در واکنش به آمار بالای ابتلا ی روزانه به کرونا، آن را « توفان کرونایی » خواند.

بر اساس این گزارش، نارندرا مودی، نخست وزیر هند امروز یکشنبه از تمامی شهروندان این کشور خواست تا واکسن زده و مراقب باشند. او همچنین گفت: توفان ابتلا، کشور را تکان داده است.

آمریکا گفته است عمیقا از از افزایش فراوان موارد ابتلا به کرونا در هند نگران است و آماده فرستادن کمک به این کشور است.

بر اساس گزارش رسانه ها، هند در آستانه یک فاجعه کرونایی قرار دارد؛ به طوری که موارد ابتلا به کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۴۹ هزار و ۶۹۱ مورد رسیده است. این چهارمین روزی است که موارد ابتلا به کرونا در هند رکورد می‌زند.

بیشتر بخوانید: رکورد جدید کرونا در هند/ ثبت حدود ۳۵۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹در یک روز

وزارت بهداشت هند همچنین اعلام کرد در شبانه روز گذشته دو هزار و ۷۶۷ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده و مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۱۹۲ هزار و ۳۱۱ نفر رسید.

در حال حاضر در مجموع دو میلیون و ۶۸۲ هزار و ۷۵۱ مورد فعال ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور وجود دارد که نسبت به روز شنبه ۱۲۹ هزار و ۸۱۱ مورد افزایش دارد. تا روز شنبه ۱۴ میلیون و ۸۵ هزار و ۱۱۰ بیمار در سراسر این کشور بهبود یافته و بیمارستان‌ها را ترک کرده اند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند همچنان رو به افزایش است، اما دولت فدرال وضع قرنطینه سراسری را برای مقابله با این شرایط منتفی می‌داند.

منطقه دهلی که دهلی نو پایتخت هند در آن قرار دارد، به مدت یک هفته تا ۲۶ آوریل (فردا) قرنطینه شده است. این منطقه بیش از سایر مناطق هند تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است. تنها در روز شنبه بیش از ۲۴ هزار مورد جدید ابتلا و ۳۵۷ مورد جدید مرگ ناشی از کرونا در این منطقه ثبت شد.

در روز‌های اخیر تصاویر و ویدئو‌های تکان دهنده‌ای از سوزاندن دسته جمعی قربانیان کرونا در هند منتشر شده که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

نارندرا مودی: هند با توفان کرونا به لرزه درآمده است+ تصاویر

نارندرا مودی: هند با توفان کرونا به لرزه درآمده است+ تصاویر

تصاویر سوزانده شدن اجساد قربانیان کرونایی در هند- جمعه ۲۳ آوریل

همچنین بر اساس این گزارشها، بیمارستان‌های این کشور با کمبود ظرفیت مواجه اند و نظام بهداشتی این کشور در آستانه یک تراژدی است. «آرویند کجریوال» سر وزیر دهلی روز جمعه خطاب به نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور گفت: لطفا به ما اکسیژن برسانید. اینجا یک تراژدی در حال رخ دادن است.

نارندرا مودی: هند با توفان کرونا به لرزه درآمده است+ تصاویر

نارندرا مودی: هند با توفان کرونا به لرزه درآمده است+ تصاویر