نمی توان چند روزه در هند بر کرونا غلبه کرد

 مقامات ارشد آمریکا روز سه شنبه از حمایت ادامه دار به هند در شرایط کنونی که درگیر کرونا ست، خبر دادند.

کورت کمپل، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور ایندوپاسیفیک در جلسه‌ای مجازی گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با ناریندرا مودی، نخست وزیر هند گفته: به هر چیزی که نیاز داشتید به من اطلاع دهید تا آن را انجام دهم.

در این جلسه کمپل گفت که آمریکا متعهد به کمک به دومین کشور پرجمعیت دنیا برای خروج از این بحران است. وی دراین باره گفت: ما همه باید این موضوع را درک کنیم که این چالشی نیست که تنها در چند روز آینده حل و فصل شود.

به گفته کمپل این موضوع نه تنها برای هند بلکه برای کل دنیا اهمیت دارد زیرا این کشور یکی از تولید کنندگان اصلی واکسن در دنیا به شمار می رود.

گیل اسمیت، هماهنگ کننده وزارت خارجه آمریکرا در امور مربوط به کووید-19 نیز گفت: همگی باید این موضوع را درک کنیم که هنوز در آغاز راه قرار داریم. کرونا در هند هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است.

بیشتر بخوانید

مرگبارترین روز در تاریخ هند پس از شیوع کرونا/ تلفات از 200 هزار نفر عبور کرد/ شناسایی کرونای هندی در 17 کشور

جرمی کونیندیک، مشاور جهانی کووید در USAID نیز نسبت به شرایط کشورهای دیگر منطقه و نزدیک به هند ابراز نگرانی کرد زیرا به گفته وی هند قرار بود به عنوان یکی از تامین کنندگان واکسن کرونا در منطقه از شدت شیوع این ویروس بکاهد.

هرچند مقامات دولتی هند از ارسال 60 میلیون دوز واکسن آسترازنکا از طرف آمریکا خبر داده اند اما باتوجه به جعیت بالای این کشور، اقدامات جدی دیگری باید در دستور کار قرار گیرد.

دو مقام دولتی به رویترز گفته‌اند که دولت هند خود قصد واردات واکسن های کرونا را ندارد اما انتظار دارد شرکت‌ها این کار را انجام دهند.

به گفته این منابع دولت ناریندرا مودی به جای واردات واکسن تصمیم دارد که از تولید کنندگان داخلی واکسن حمایت کرده و خرید واکسن از آنها را تضمین کند.

تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در هند با ادامه کمبود دستگاه های اکسیژن، تجهیزات پزشکی و کارکنان بخش درمان امروز (چهارشنبه) از مرز 200 هزار نفر عبور کرد.

در 24 ساعت گذشته 360960 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شد که بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس طی 24 ساعت در دنیا به شمار می رود. بدین ترتیب کشور هند به تنهایی نزدیک به 18 میلیون مورد مبتلا به کرونا را به خود اختصاص داده است.

باتوجه به مرگ 3293 مورد، هند شاهد مرگبارترین روز خود تاکنون بوده و 201187 نفر بر اثر این ویروس تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.